Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Cyfrowe zaufanie opiera się na standardach i weryfikowalnych faktach! – powiedział Ken Hu z Huawei, przy okazji otwarcia Centrum Przejrzystości i Bezpieczeństwa Cybernetycznego w Brukseli.

Cyfrowe zaufanie opiera się na standardach i weryfikowalnych faktach, powiedział Ken Hu, Deputy Chairman Huawei, przy okazji otwarcia brukselskiego Centrum Przejrzystości i Bezpieczeństwa Cybernetycznego zwrócił uwagę, że zaufanie w obszarze bezpieczeństwa cybernetycznego jest jednym z głównych wyzwań, przed którymi stoi globalna społeczność. W jego opinii zaufanie musi być oparte na faktach, które muszą być weryfikowalne, a weryfikacja musi opierać się na wspólnych standardach. Wszystko to stanowi skuteczny model budowania zaufania w erze cyfrowej.

 

Wyzwania związane z bezpieczeństwem cybernetycznym

Ken Hu wyróżnił cztery główne wyzwania związane z budowaniem zaufania:

 

  • Po pierwsze, szybko rozwijająca się technologia cyfrowa przyniosła wiele nowych wyzwań w zakresie bezpieczeństwa. Na przykład tradycyjne sieci telekomunikacyjne ewoluowały od sieci zamkniętych do sieci internetowych. Coraz więcej treści i usług cyfrowych migruje do centrów danych w chmurze. W miarę jak coraz więcej urządzeń korzysta z Internetu, a nasze smartfony stają się coraz potężniejsze, sieci są znacznie bardziej narażone na ataki niż kiedykolwiek wcześniej
  • Po drugie, jako społeczności globalnej, brakuje nam wspólnego i jednolitego rozumienia bezpieczeństwa cybernetycznego. Rządy oraz przedstawiciele biznesu dyskutują o znaczeniu tego zagadnienia. Faktem jest jednak, że zarówno w sektorze publicznym, jak i prywatnym brakuje podstawowego wspólnego zrozumienia tej kwestii. W rezultacie różni interesariusze mają różne oczekiwania i nie ma zbieżności co do podziału obowiązków
  • Po trzecie, w całej branży brakuje jednolitego zestawu norm technicznych w zakresie bezpieczeństwa, jak również systemów weryfikacji. Jest to skomplikowane z powodu globalizacji łańcucha wartości. Produkty cyfrowe obejmują komponenty z wielu różnych krajów, z wieloma różnymi standardami lub bez standardów w ogóle. Istnieje pilna potrzeba inwestowania w normy bezpieczeństwa i systemy weryfikacji na poziomie krajowym, a także w profesjonalne zasoby i umiejętności
  • Czwartym wyzwaniem są kwestie na poziomie regulacji rządowych. W niektórych krajach zarządzanie bezpieczeństwem cybernetycznym nie ma wsparcia legislacyjnego, a egzekwowanie przepisów dotyczących bezpieczeństwa cybernetycznego nie jest wystarczające

 

„Wszystkie te wyzwania są prawdziwe i w pełni rozumiemy obawy związane z bezpieczeństwem cybernetycznym, z jakimi borykają się ludzie w coraz bardziej cyfrowym świecie. Bezpieczeństwo cybernetyczne jest wspólnym wyzwaniem. Uważam, że punktem wyjścia do zmierzenia się nim jest wzajemne zrozumienie. Aby stworzyć godne zaufania środowisko, musimy współpracować.” – powiedział Ken Hu.

 

Stworzenie podstaw zaufania dzięki ujednoliconym standardom i weryfikacji

„Zarówno zaufanie, jak i jego brak, powinny być oparte na faktach, a nie uczuciach, spekulacjach czy bezpodstawnych pogłoskach. Uważamy, że fakty muszą być weryfikowalne, a weryfikacja musi być oparta na standardach. Musimy więc wspólnie pracować nad stworzeniem ujednoliconych standardów. Weryfikacja techniczna i prawna oparta o wspólny zestaw norm może stanowić podstawę do budowania zaufania. Powinien to być wysiłek wspólny, ponieważ żaden pojedynczy dostawca, rząd czy operator telekomunikacyjny nie może zrobić tego samodzielnie.” – zaznaczył Deputy Chairman Huawei.

 

Ponadto, podkreślił, jak ważne jest wyznaczanie obowiązków w zakresie standaryzacji zarówno dla operatorów i dostawców technologii, jak i organów regulacyjnych oraz standaryzacyjnych:

 

„W przypadku dostawców technologii, takich jak Huawei, obowiązkiem jest pełne przestrzeganie norm. Ale to nie wystarczy. Bezpieczeństwo musi być traktowane jako większa odpowiedzialność społeczna.” powiedział Ken Hu.

 

Centrum Przejrzystości i Bezpieczeństwa Cybernetycznego Huawei

 

„Centrum Przejrzystości i Bezpieczeństwa Cybernetycznego Huawei będzie stanowić platformę do poprawy komunikacji i wspólnych innowacji ze wszystkimi zainteresowanymi stronami. Będzie też pełnić funkcję technicznej platformy weryfikacji i ewaluacji dla naszych klientów. Huawei zdecydowanie opowiada się za niezależną i neutralną certyfikacją zewnętrzną. Nasze Centrum będzie to wspierać. Zapewni nam również dedykowaną platformę do konstruktywnej dyskusji, dzielenia się najlepszymi praktykami oraz zmierzenia się z wyzwaniami wspólnie z naszymi klientami i partnerami.” – wyjaśniał Ken Hu.

 

Na zakończenie, Deputy Chairman Huawei zaprosił wszystkie organy regulacyjne, organizacje standaryzacyjne i klientów Huawei do współpracy w zakresie tworzenia standardów bezpieczeństwa, weryfikacji i bezpieczeństwa innowacji. Wyraził nadzieję, że pomoże to poprawić bezpieczeństwo w całym łańcuchu wartości i będzie wspierać budowę wzajemnego, weryfikowalnego zaufania. Dodał, że w ciągu ostatnich 30 lat Huawei obsłużył ponad trzy miliardy ludzi na całym świecie. Firma wspiera stabilną działalność ponad 1500 sieci operatorów z ponad 170 krajów i regionów. W tym czasie Huawei odnotował solidne osiągnięcia w dziedzinie bezpieczeństwa cybernetycznego.

 

„W Huawei naszym motto jest „bezpieczeństwo albo nic”. Traktujemy tę odpowiedzialność bardzo poważnie. Bezpieczeństwo cybernetyczne jest naszym najwyższym priorytetem w zakresie projektowania, rozwoju i zarządzania cyklem życia produktu i jest wbudowane we wszystkie procesy biznesowe. W przyszłości chcemy zrobić jeszcze więcej. Będziemy nadal inwestować w nasze bezpieczeństwo cybernetyczne i możliwości techniczne. To centrum jest ważnym kamieniem milowym na tej drodze.” – podkreślił Ken Hu.