Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Cztery największe firmy outsourcingowe w Indiach odnotowują dobre wyniki finansowe, przy niewielkich obawach makroekonomicznych

Cztery największe indyjskie firmy outsourcingu IT, Wipro, HCL Technologies, Infosys i Tata Consultancy Services (TCS), przedstawiły dość korzystne wyniki za ostatni kwartał 2022 roku.

Wzrost przychodów dla wszystkich czterech firm był silny: Wipro odnotował skok o 10,4 procent rok do roku, HCL 13,1 procent, TCS zakończył czwarty kwartał z 13,5-procentowym wzrostem, Infosys odnotował 13,7-procentowy wzrost.

Dla TCS, operacje w Ameryce Północnej i Wielkiej Brytanii stanowiły dwie trzecie przychodów. HCL odnotowało zwrok w kierunku Ameryki Północnej, z silnym wzrostem w Europie w minionym kwartale. Zamówienia dla Wipro w Europie również wzrosły, osiągając 40-procentowy wzrost rok do roku. Dla TCS, Ameryka Północna, jak również Wielka Brytania wzrosły o 15,4 procent, podczas gdy Europa kontynentalna wzrosła o 9,7 procent.

Problemy z odejściem doświadczonych pracowników, których doświadczały firmy z tej branży jeszcze pół roku temu, wydają się już wygasać.

„Znacząco zainwestowaliśmy w budowanie zdolności produkcyjnych w 2021 roku, staraliśmy się w jak największym stopniu ominąć branżowy cykl zatrudniania od siebie nawzajem i skupić się na zatrudnianiu na poziomie podstawowym, a także zainwestowaliśmy w szkolenie i przekwalifikowanie naszych zasobów” – powiedział prezes TCS Rajesh Gopinathan na spotkaniu informacyjnym dotyczącym zysków firmy. „Ta inwestycja wpłynęła na naszą zdolność produkcyjną i dobrze nam służy”. Według Gopinathana, rok 2023 powinien być „bardziej normalnym rokiem pod względem zatrudniania”.

Jeśli chodzi o odejścia, prezes Infosys Salil Parekh powiedział ” bez wątpienia widzimy, że następuje ich spadek.” Dodał, że zmniejszone zatrudnianie w celu zastąpienia odchodzących pracowników powinno mieć pozytywny wpływ na marże.

CFO Prateek Aggarwal powiedział, że odejścia w HCL były „umiarkowane” i pozwoliły im zmniejszyć swoją ” pulę” – konsultantów niezaangażowanych w projekty klientów.

Wskaźniki odchodzenia z pracy za ostatnie dwanaście miesięcy w HCL wyniosły 21,7 procent. TCS odnotował 21,3 procent, Infosys 24,3 procent, a Wipro 21,2 procent.

Wszystkie cztery firmy, poinformowały, że już mają podpisane kontrakty na kolejny rok, więc zakładają silny wzrost w 2023 roku.