„Czy jest to szansa dla Chromebooków w edukacji w Polsce? Myślę, że tak” – podkreślił Michał Senkowski z Acer Polska podczas konferencji dla partnerów KOMSA Poland Westcoast Group
Firma Komsa, ceniony dystrybutor IT, zaprosiła swoich partnerów do Powidza w Wielkopolsce, by w spokojnym otoczeniu w Powidzkiego Parku Krajobrazowego, dyskutować o cyfryzacji sektora edukacyjnego. Jedną z zaproszonych firm był popularny producent komputerów, Acer.
W polskim systemie edukacyjnym nowoczesne technologie były przez długi czas raczej tematem pobocznym. Jednakże w ostatnim czasie nastąpiła pewna zauważalna zmiana. Komputery zaczęły pojawiać się w rozmowach o edukacji w znaczniej mierze w wyniku niedawno zakończonego programu „Laptop dla ucznia”, który ma doczekać się jakiegoś następcy. Ten natomiast będzie miał z pewnością inaczej napisane zasady funkcjonowania – być może dopuści przy tym komputery inne niż te korzystające z systemu Windows. Jeśli tak się stanie, będzie to okazja dla Chromebooków.
„Jako Acer jesteśmy liderem rynku chromebooków, zarówno w Europie, jak i w Polsce. Jesteśmy liderem, jeżeli chodzi o segment biznesowy, o segment konsumencki, natomiast w edukacji zajmujemy drugie miejsce w Polsce. Tylko w grudniu uzyskaliśmy 95% udziału rynku, według GFK.” – Powiedział Michał Senkowski, Business Manager Consumer notebooks, tablets and desktops w Acer Polska. – „(…) zrobiliśmy bardzo dużo projektów razem z Google. W edukacji także mamy doświadczenie. (…) Czy jest to szansa dla Chromebooków? Myślę, że tak, ale poczekajmy na finalne ogłoszenie.”
Spotkanie „EduChannel.Chromebook.EnterpriseNetwork” firmy KOMSA umożliwiło pochylenie się nad tematem edukacji i jej potrzeb w obszarze IT. Chociaż program wydarzenia zdominowały chromebooki i ChromeOS, to nie były to jedyne poruszane kwestie. Uczestnicy wydawali się jednak dość zgodni co do tego, że polski system edukacyjny, od szkół podstawowych, aż do uczelni wyższych, wymaga inwestycji w cyfryzację. Poniżej zapraszamy do obejrzenia jak wydarzenie dla partnerów firmy KOMSA ocenił Dominik Kaczmarek, CEO KOMSA Poland Westcoast Group: