Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Czy superkomputer Tesli może zwiększyć kapitalizację rynkową producenta pojazdów elektrycznych o 600 mld USD?

Superkomputer Tesli, Dojo, do uczenia modeli sztucznej inteligencji dla samochodów autonomicznych mógłby zapewnić producentowi pojazdów elektrycznych „asymetryczną przewagę” i zwiększyć jego kapitalizację rynkową o prawie 600 miliardów dolarów, czyli 76%, jak szacuje Morgan Stanley. 

Tesla rozpoczęła produkcję Dojo w lipcu i planuje wydać ponad 1 miliard dolarów w przyszłym roku na ten cel. W opublikowanej w niedzielę notatce było napisane, że Dojo może otworzyć nowe rynki, do których można dotrzeć, „znacznie wykraczając poza sprzedaż pojazdów po ustalonej cenie” – stwierdzili analitycy Morgan Stanley pod przewodnictwem Adama Jonasa.

„Jeśli Dojo może pomóc samochodom ‘widzieć’ i ‘reagować’, jakie inne rynki mogłyby się przed nimi otworzyć? Pomyśl o dowolnym urządzeniu brzegowym wyposażonym w kamerę, która podejmuje decyzje w czasie rzeczywistym na podstawie pola widzenia” – powiedział Jonas.

Dom maklerski z Wall Street podniósł swoją rekomendację dla akcji Tesli do „przeważonych” z „równej wagi” i uczynił ją „najlepszym wyborem”, zastępując na tym miejscu akcje Ferrari notowane na giełdzie w USA.

Jonas oczekuje, że Dojo będzie w stanie zapewnić największą wartość w zakresie oprogramowania i usług. Analityk podniósł swoje szacunki przychodów z działalności związanej z usługami sieciowymi Tesli do 335 miliardów dolarów w 2040 roku z poprzedniej prognozy wynoszącej 157 miliardów dolarów. Ponadto Jonas spodziewa się, że do 2040 r. jednostka ta będzie stanowić ponad 60% podstawowych zysków Tesli, co oznacza niemal dwukrotny wzrost w stosunku do roku 2030.

„Wzrost ten wynika w dużej mierze z pojawiających się możliwości, jakie widzimy w licencjonowaniu floty stron trzecich, czyli zwiększonego ARPU (średni miesięczny przychód na użytkownika)”.

Akcje Tesli zwyżkowały o prawie 5% przy cenie 260,35 dolarów w notowaniach przed otwarciem sesji. Morgan Stanley podniósł swój docelowy okres spłaty akcji Tesli na okres 12-18 miesięcy o 60% do 400 dolarów – najwięcej wśród domów maklerskich z Wall Street według danych LSEG – co, jak szacuje, zapewni producentowi pojazdów elektrycznych kapitalizację rynkową na poziomie około 1,39 biliona dolarów. Dla porównania, wartość rynkowa spółki wynosi około 789 miliardów dolarów po piątkowym zamknięciu akcji spółki na poziomie 248,5 dolarów.