Czy tablet to dziś tylko zabawka? Od pandemicznego wyżu pracy zdalnej do wszechstronnego sprzętu dla młodych

Huawei CBG Polska spytało grupę ponad 1000 posiadaczy tabletów oraz osób chcących je nabyć o to, jak używają i zamierzają używać tych urządzeń. Większość z nas przegląda na nich internet, ogląda filmy i seriale czy śledzi social media, a co siódmy ankietowany wykorzystuje je do pracy zdalnej.

Najmłodsi użytkownicy, którzy nie ukończyli jeszcze 24 roku życia, znacznie chętniej niż starsi ankietowani wykorzystują tablety do notowania i nauki oraz grania. Z badania wynika także, że im młodszy użytkownik, tym nowsze urządzenie posiada.

 

Renesans zainteresowania tabletami nastąpił podczas pandemii. Widać to doskonale, gdy spojrzymy na dane obrazujące kiedy kupowaliśmy swój sprzęt. Największa grupa użytkowników (37%) nabyła swój tablet od roku do 3 lat temu, czyli w pandemicznych czasach, a 27% zrobiło to od 3 do 5 lat temu. 25% użytkowników posiada swoje obecne urządzenie od ponad 5 lat. W ciągu ostatniego roku na zakup tabletu zdecydowało się 9% ich posiadaczy. Odsetek ten znacząco wzrasta wśród najmłodszych, osiągając 16% u respondentów do 24 roku życia i 13% w grupie 25-34 lata. Trend jest więc taki, że rynek tabletów żyje dzięki młodszym użytkownikom – to oni posiadają nowsze, lepiej spełniające ich oczekiwania urządzenia – mówi Dorota Rakowska, Marketing Director w Huawei CBG Polska.

 

Tablet dla młodych – do notowania i grania

Dla ponad połowy posiadających lub chcących nabyć tablet (55%) kluczową kwestią przy wyborze tabletu jest cena. Kupujący zwracają również uwagę na ilość pamięci RAM i przekątną ekranu (odpowiednio 46 i 38%), a na kolejnych miejscach z wynikami ponad 30% plasują się marka i czas działania na jednym ładowaniu. Duży wyświetlacz wysokiej jakości, poręczność i łatwa dotykowa obsługa sprawiają, że tablet jest idealnym narzędziem do codziennej rozrywki. 60% polskich użytkowników przegląda na tablecie internet, blisko połowa ogląda filmy i seriale, a 2 na 5 osób przegląda social media.

 

33% młodych użytkowników używa tabletu do robienia notatek i nauki i robią to znacznie chętniej niż starsze grupy wiekowe, dla których średnia to zaledwie 19%. Aż 42% młodych wykorzystuje tablet także do grania. Zainteresowanie mobilnym gamingiem spada wraz z wiekiem i osiąga poziom 20% u osób po 50 roku życia. Dodając do tego fakt, że dla młodych najważniejszym kryterium wyboru urządzenia jest jego cena, nie może dziwić, że tablet jest idealnym zastępstwem dla dużo droższego i mniej poręcznego laptopa. Dostrzegając te potrzeby, stworzyliśmy HUAWEI MatePad 11.5 – tablet w przystępnej cenie, z dużym ekranem i innowacyjną bezprzewodową klawiaturą, która umożliwia komfortowe pisanie i granie w każdym miejscu – mówi Dorota Rakowska.

 

Praca zdalna wygodna jak na laptopie

Już co siódmy obecny lub przyszły posiadacz tabletu myśli o nim jako o narzędziu przydającym się do pracy zdalnej, z powodzeniem wykonującym te same zadania, które zazwyczaj robi się na laptopie. Urządzenie przede wszystkim ma służyć do obsługi e-maili (66%) i dokumentów (61%). Co druga osoba zamierza prowadzić na nim służbowe wideorozmowy, 44% – tworzyć prezentacje, a co trzeci ankietowany planuje wykorzystać go do tworzenia lub obróbki prac graficznych i pracy na arkuszach kalkulacyjnych. Młodzi zdecydowanie częściej rozważają użycie tabletu jako akcesorium graficznego (44%), ale bardzo rzadko do arkuszy kalkulacyjnych (zaledwie 4%).

Respondenci mają potrzebę korzystania ze swoich tabletów w połączeniu z innymi urządzeniami. Najbardziej popularnym akcesorium wykorzystywanym razem z tabletem są słuchawki bezprzewodowe, a także drukarka i smartfon – robi to 1 na 3 osób. 1 na 4 łączy swój tablet z laptopem, poszerzając w ten sposób obszar roboczy o dodatkowy ekran.

 

Badanie Epsona pokazuje jak ważne są urządzenia drukujące w edukacji