Czy technologia, jakiej używamy w pracy ma znaczenie?
Dziewięciu na dziesięciu pracowników firm prywatnych i sektora publicznego dostrzega przydatność posiadania technologii podczas wykonywania pracy, podczas gdy organizacje ze swojej strony postrzegają ją jako narzędzie poprawiające komunikację, współpracę i produktywność pracowników – tak przynajmniej wynika z badania, jakie IDC przeprowadziło na rynku często porównywanego do naszego.
Wynika to jasno z badania IDC i operatora telekomunikacyjnego Telefónika, “Radiografía de la experiencia del empleado en España”, dotyczącego stanu dojrzałości stanowiska pracy. Badanie wskazuje, że najczęściej wykorzystywanymi narzędziami są aplikacje do wideokonferencji (77% menedżerów IT i 54 % pracowników), systemy telematyczne (66% menedżerów IT i 52% pracowników) oraz rozwiązania do współpracy (57% menedżerów IT i 41% pracowników). Jak wynika z badania, firmy, które oferują swoim pracownikom dostęp do cyfrowej współpracy, automatyzacji procesów i zautomatyzowanych narzędzi w miejscu pracy, zwiększą swoje dochody o 20% dzięki zwiększonej produktywności, twierdzą analitycy z IDC.
Dla ankietowanych technologia jest kluczowym czynnikiem, który może pomóc poprawić postrzeganie miejsca pracy dla 52% ankietowanych, ponieważ uważają, że promuje równowagę między życiem osobistym i zawodowym oraz umożliwia pracę z dowolnego miejsca.
Badanie wykazało, że środowisko pracy w nadchodzących latach będzie miało charakter hybrydowy. Z tego powodu ponad 55% pracowników sektora publicznego i 87% specjalistów z sektora prywatnego chciałoby odbyć więcej szkoleń w celu dostosowania nowych narzędzi technologicznych, które pomogą im zarządzać zmianami i ulepszać swoje doświadczenie. 73% pracowników sektora publicznego i 80% pracowników sektora prywatnego zgadza się lub zdecydowanie zgadza się, że elastyczny harmonogram pozytywnie wpływa na ich produktywność. Wyniki odzwierciedlają postrzeganie pracy jako czynności związanej z produktywnością, a nie z fizycznym miejscem pracy. Oznacza to, że chodzi o to, co robisz, a nie o to, gdzie to robisz.
Badanie zostało przeprowadzone w terenie i obejmowało 741 ankiet wśród pracowników i menedżerów IT.