Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Czy to koniec VR/AR Meta? Firma tnie etaty w Reality Labs

Czy ktoś pamięta jeszcze buzzword sprzed kilku lat – „metaverse”? Koncepcja równoległej, cyfrowej rzeczywistości, była wspierana od początku wizją masowego stosowania wirtualnej/rozszerzonej rzeczywistości. Najwidoczniej nawet Mark Zuckerberg odkrył już, że to iluzja i – jak na CEO przystało – rozpoczął masowe zwolnienia w części firmy odpowiadającej za AR/VR.

Meta przeprowadziła kolejną falę zwolnień, tym razem obejmującą pracowników działu Reality Labs – jednostki odpowiedzialnej za rozwój technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości oraz urządzeń noszonych. Redukcje dotknęły bliżej nieokreśloną liczbę osób pracujących w Oculus Studios, zespole tworzącym gry i treści dla gogli Quest VR.

 

 

Jak donosi The Verge, Zwolnienia objęły również osoby pracujące przy aplikacji treningowej Supernatural VR, co Meta potwierdziła we wpisie opublikowanym na oficjalnym profilu aplikacji na Facebooku.

„Z wielkim smutkiem informujemy, że zmiany te doprowadziły do odejścia niektórych niezwykle utalentowanych członków zespołu” – czytamy w oświadczeniu. – „Ich wkład był kluczowy w naszej wspólnej podróży i ich brak będzie mocno odczuwalny”.

To kolejny etap restrukturyzacji Meta – w lutym firma zwolniła około 5% swojej globalnej kadry, koncentrując się na osobach ocenianych jako najmniej efektywne. Tymczasem Reality Labs, mimo że odnotował przychody rzędu 1,1 miliarda dolarów w czwartym kwartale 2024 roku, zanotował również stratę operacyjną na poziomie blisko 5 miliardów dolarów.