Czy WhatsApp bada reklamy? Firma zaprzecza doniesieniom prasowym

Szef WhatsAppa w piątek zaprzeczył raportowi „Financial Times”, z którego wynika, że platforma komunikacyjna należąca do Meta Platforms bada reklamy w celu zwiększenia przychodów. 

Jak podaje Reuters, z raportu wynika, że zespoły Meta zastanawiały się, czy wyświetlać reklamy na listach rozmów z kontaktami na ekranie czatu WhatsApp, ale ostateczne decyzje nie zostały podjęte – powołując się na osoby zaznajomione ze sprawą. FT dodał, że Meta rozważała również pobieranie opłaty abonamentowej za korzystanie z aplikacji bez reklam.

„Ta historia @FT jest fałszywa. Nie robimy tego” – powiedział szef WhatsApp Will Cathcart w poście na platformie społecznościowej X, znanej wcześniej jako Twitter.

FT stwierdziło jednak także, że wiele osobistości firmy było przeciwnych temu posunięciu.

Facebook kupił WhatsAppa, który zawsze był bezpłatną aplikacją do czatowania, w 2014 roku za 19 miliardów dolarów. Meta już wtedy pracowała nad zwiększeniem przychodów z WhatsApp.

Dyrektor generalny Mark Zuckerberg powiedział w zeszłym roku, że WhatsApp i Messenger będą motorem kolejnej fali wzrostu sprzedaży firmy, a wiadomości biznesowe „prawdopodobnie będą kolejnym głównym filarem” działalności Meta. Według stanu na czerwiec tego roku aplikacja WhatsApp Business obsługiwała na jej platformie ponad 200 milionów użytkowników, co stanowi czterokrotny wzrost w porównaniu z około trzema laty temu.

W oświadczeniu WhatsApp powiedział FT, że „nie jesteśmy w stanie opisać każdej rozmowy, jaką ktoś odbył w naszej firmie, ale nie testujemy tego, nie pracujemy nad tym i wcale nie jest to nasz plan”.