Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Czy WhatsApp bada reklamy? Firma zaprzecza doniesieniom prasowym

Szef WhatsAppa w piątek zaprzeczył raportowi „Financial Times”, z którego wynika, że platforma komunikacyjna należąca do Meta Platforms bada reklamy w celu zwiększenia przychodów. 

Jak podaje Reuters, z raportu wynika, że zespoły Meta zastanawiały się, czy wyświetlać reklamy na listach rozmów z kontaktami na ekranie czatu WhatsApp, ale ostateczne decyzje nie zostały podjęte – powołując się na osoby zaznajomione ze sprawą. FT dodał, że Meta rozważała również pobieranie opłaty abonamentowej za korzystanie z aplikacji bez reklam.

„Ta historia @FT jest fałszywa. Nie robimy tego” – powiedział szef WhatsApp Will Cathcart w poście na platformie społecznościowej X, znanej wcześniej jako Twitter.

FT stwierdziło jednak także, że wiele osobistości firmy było przeciwnych temu posunięciu.

Facebook kupił WhatsAppa, który zawsze był bezpłatną aplikacją do czatowania, w 2014 roku za 19 miliardów dolarów. Meta już wtedy pracowała nad zwiększeniem przychodów z WhatsApp.

Dyrektor generalny Mark Zuckerberg powiedział w zeszłym roku, że WhatsApp i Messenger będą motorem kolejnej fali wzrostu sprzedaży firmy, a wiadomości biznesowe „prawdopodobnie będą kolejnym głównym filarem” działalności Meta. Według stanu na czerwiec tego roku aplikacja WhatsApp Business obsługiwała na jej platformie ponad 200 milionów użytkowników, co stanowi czterokrotny wzrost w porównaniu z około trzema laty temu.

W oświadczeniu WhatsApp powiedział FT, że „nie jesteśmy w stanie opisać każdej rozmowy, jaką ktoś odbył w naszej firmie, ale nie testujemy tego, nie pracujemy nad tym i wcale nie jest to nasz plan”.