Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Czym różni się nowa wyszukiwarka Google AI od chatbota Bard? 

Google Alphabet Inc w środę zademonstrował zaktualizowaną podstawową wyszukiwarkę, która osadza więcej sztucznej inteligencji w swoich odpowiedziach, ponieważ firma chce rozwiać wątpliwości, że zostaje w tyle za wyszukiwarką Bing firmy Microsoft Corp opartą na OpenAI. 

Jak przypomina Reuters, Google ma już chatbota Bard, który konkuruje z ChatGPT, chatbotem z OpenAI, który wywołał ogromne poruszenie wśród użytkowników swoimi zbliżonymi do ludzkich reakcjami.

Firma zaleca, że tradycyjna wyszukiwarka Google powinna być nadal używana do znajdowania i wyszukiwania informacji, takich jak lokalizowanie czegoś do zakupu. Bard to chatbot z osobowością, która może prowadzić rozmowy na podobieństwo człowieka i jest przeznaczony do kreatywnej współpracy, na przykład do generowania kodu oprogramowania lub napisania podpisu pod zdjęciem.

Z nowej wyszukiwarki Google’a amerykańscy konsumenci uzyskają dostęp do Search Generative Experience w nadchodzących tygodniach poprzez listę oczekujących, fazę próbną, podczas której Google będzie monitorować jakość, szybkość i koszt wyników wyszukiwania, podała firma.

Firma w środę poinformowała także, że Bard jest teraz dostępny bez listy oczekujących w 180 krajach i terytoriach i planuje rozszerzyć obsługę do 40 języków.

Dzięki ulepszonemu wyszukiwaniu, zwanemu Search Generative Experience, strona główna Google’a nadal wygląda i działa jak znana wyszukiwarka. Różnica polega na odpowiedziach: jeśli nowy Google wykryje, że do odpowiedzi na zapytanie można użyć generatywnej sztucznej inteligencji, u góry strony wyników pojawi się odpowiedź wygenerowana przez sztuczną inteligencję. Tradycyjne linki do sieci pozostaną poniżej. Na przykład wyszukiwanie „pogody w San Francisco” jak zwykle skieruje użytkownika do ośmiodniowej prognozy, podczas gdy zapytanie z pytaniem, jaki strój założyć w mieście Kalifornia, wywołuje długą odpowiedź generowaną przez sztuczną inteligencję, jak podaje Reuters, korzystając z informacji zebranych na przeprowadzonej specjalnie dla agencji prezentacji wcześniej w tym tygodniu.

Również wejść w zupełnie nowy „tryb konwersacji”, który podobnie jak Bard i ChatGPT zapamiętuje wcześniejsze pytania użytkownika, dzięki czemu użytkownicy mogą łatwiej zadawać pytania uzupełniające. Google zwraca jednak uwagę, że tryb konwersacyjny nie został zaprojektowany jako chatbot z osobowością; ma jedynie pomóc w udoskonalaniu wyników wyszukiwania. Na przykład jego odpowiedzi nigdy nie będą zawierały formy osobowej „ja”, w przeciwieństwie do Barda i ChatGPT.