Dane nawet 132 000 klientów Telstry, największej firmy telekomunikacyjnej w Australii mogły zostać ujawnione
Największa australijska firma telekomunikacyjna Telstra Corp Ltd poinformowała w niedzielę, że 132 000 klientów zostało dotkniętych wewnętrznym błędem, który doprowadził do ujawnienia ich danych.
We wpisie na firmowym blogu opublikowanym w piątek napisano, że „nazwiska, numery i adresy niektórych klientów” zostały udostępnione, choć nie powinny. „Usuwamy zidentyfikowane dane klientów, których dotknął wyciek, z usługi Directory Assistance i internetowej wersji White Pages” – powiedział w oświadczeniu dyrektor finansowy Telstry, Michael Ackland.
Błędne ujawnienie nastąpiło po tym, jak firma w październiku doznała tak zwanego “małego naruszenia danych”, kładąc go na karb ingerencji strony trzeciej, która ujawniła niektóre dane pracowników z 2017 roku. Według lokalnych mediów, powołujących się na wewnętrzny e-mail pracowników Telstry, liczba obecnych i byłych pracowników, których dotyczy to naruszenie, wyniosła 30 000.
Jeśli chodzi o bieżący problem, Ackland powiedział, że „nie było w nim żadnej aktywności cybernetycznej”. „Ochrona prywatności naszych klientów jest absolutnie najważniejsza i jest to niedopuszczalne naruszenie ich zaufania” – dodał. – „Jesteśmy w trakcie kontaktowania się z każdym klientem, którego to dotyczy, aby poinformować go, co się stało”.
Telstra, która ma 18,8 miliona kont klientów, co odpowiada ¾ populacji Australii, stwierdziła, że wewnętrzny przegląd wykazał, iż dane zostały upublicznione z powodu „niedopasowania baz danych”.
Australijskie sektory telekomunikacyjny, finansowy i rządowy znajdują się w stanie wysokiej gotowości od czasu, gdy firma Optus, należąca do Singapore Telecommunications Ltd, ujawniła 22 września, że włamanie do systemu mogło narazić na szwank nawet 10 milionów kont.