Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Dane nawet 132 000 klientów Telstry, największej firmy telekomunikacyjnej w Australii mogły zostać ujawnione

Największa australijska firma telekomunikacyjna Telstra Corp Ltd poinformowała w niedzielę, że 132 000 klientów zostało dotkniętych wewnętrznym błędem, który doprowadził do ujawnienia ich danych. 

We wpisie na firmowym blogu opublikowanym w piątek napisano, że „nazwiska, numery i adresy niektórych klientów” zostały udostępnione, choć nie powinny. „Usuwamy zidentyfikowane dane klientów, których dotknął wyciek, z usługi Directory Assistance i internetowej wersji White Pages” – powiedział w oświadczeniu dyrektor finansowy Telstry, Michael Ackland.

Błędne ujawnienie nastąpiło po tym, jak firma w październiku doznała tak zwanego “małego naruszenia danych”, kładąc go na karb ingerencji strony trzeciej, która ujawniła niektóre dane pracowników z 2017 roku. Według lokalnych mediów, powołujących się na wewnętrzny e-mail pracowników Telstry, liczba obecnych i byłych pracowników, których dotyczy to naruszenie, wyniosła 30 000.

Jeśli chodzi o bieżący problem, Ackland powiedział, że „nie było w nim żadnej aktywności cybernetycznej”. „Ochrona prywatności naszych klientów jest absolutnie najważniejsza i jest to niedopuszczalne naruszenie ich zaufania” – dodał. – „Jesteśmy w trakcie kontaktowania się z każdym klientem, którego to dotyczy, aby poinformować go, co się stało”.

Telstra, która ma 18,8 miliona kont klientów, co odpowiada ¾ populacji Australii, stwierdziła, że wewnętrzny przegląd wykazał, iż dane zostały upublicznione z powodu „niedopasowania baz danych”.

Australijskie sektory telekomunikacyjny, finansowy i rządowy znajdują się w stanie wysokiej gotowości od czasu, gdy firma Optus, należąca do Singapore Telecommunications Ltd, ujawniła 22 września, że włamanie do systemu mogło narazić na szwank nawet 10 milionów kont.

 

Intel Overclocking Masters 2022 – Drugi raz z rzędu, wygrywamy w konkursie ekstremalnego overclockingu!