Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Debiut Xpeng G7 z zaawansowanym AR-HUD i chipami Turing AI

Xpeng G7

Xpeng oficjalnie zaprezentował model G7 – elektrycznego SUV-a klasy średniej, który wyróżnia się zaawansowaną technologią oraz przystępną ceną, zaczynającą się od około 32,5 tys. USD.

Największą innowacją w Xpeng G7 jest system AR-HUD, stworzony we współpracy z firmą Huawei. Rozwiązanie to oferuje wyświetlacz o przekątnej aż 87 cali, umożliwiając zaawansowaną nawigację, szczegółowe wskazówki na skomplikowanych skrzyżowaniach oraz dynamiczne informacje o zmianie pasa ruchu.

Kolejnym kluczowym elementem technologii G7 jest w pełni wizualny system wspomagania kierowcy, oparty na autorskich chipach Turing AI. W najwyższej wersji Ultra samochód wyposażony jest w trzy takie układy, zapewniające wydajność przekraczającą 2200 TOPS. Według producenta, moc obliczeniowa tych chipów odpowiada dziewięciu układom Nvidia Orin-X, co umożliwia obsługę autonomicznych funkcji jazdy na poziomie 3 (system XNGP), opartych wyłącznie na kamerach.

 

Xpeng G7

 

Design łączący elegancję i funkcjonalność

G7 wykorzystuje stylistykę „X Face” drugiej generacji, oferując m.in. listwę świetlną z przodu, modułowe reflektory wkomponowane we wloty powietrza oraz aktywną atrapę chłodnicy. Auto wyróżnia się też wymiarami – 4892 mm długości i 2890 mm rozstawu osi. Dodatkowo wyposażono je w drzwi bezramkowe z funkcją delikatnego domykania oraz chowane klamki.

Tradycyjne zegary zastąpił 15,6-calowy ekran centralny, a wykończenie obejmuje wysokiej jakości materiały, takie jak drewno, metal i skóra Nappa. Komfort jazdy podnoszą wentylowane i ogrzewane fotele z masażem, panoramiczny dach, 20-głośnikowy system audio oraz rozbudowane oświetlenie ambientowe.

 

Xpeng G7

 

Imponujące osiągi i zasięg

Xpeng G7 dostępny będzie w dwóch wariantach pojemności akumulatora: 68,5 kWh i 80,8 kWh – maksymalny zasięg w cyklu CLTC wynosi aż 702 km. Umieszczony z tyłu silnik elektryczny generuje moc 218 kW, co gwarantuje sporą dynamikę jazdy.

Konkurencja na rynku i strategia Xpenga

G7 będzie rywalizować z popularnym modelem Tesla Y oraz Zeekrem 7X, których sprzedaż w maju 2025 roku wyniosła odpowiednio 24 770 i 4651 sztuk. Xpeng ma ambitne plany sprzedażowe – w pierwszych pięciu miesiącach tego roku firma dostarczyła 162 578 pojazdów, notując wzrost aż o 293% r/r.

Dostawy G7 rozpoczną się już w trzecim kwartale 2025 roku, a Xpeng spodziewa się, że nowy SUV będzie ważnym punktem w strategii zwiększania udziałów na szybko rosnącym rynku samochodów elektrycznych w Chinach.