Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Decyzja prezesa UOKiK – 46,56 mln złotych kary dla Canal+

UOKiK nałożył karę ponad 45 mln zł na Canal+ Polska za wprowadzanie w błąd klientów. Pod lupę wzięto sprzedażowe rozmowy konsultantów, którzy proponowali benefity, które jednak wiązały się jednocześnie z podpisaniem kolejnej umowy.

Po analizie przez UOKiK kilkuset nagrań telefonicznych wykazano, że konsultanci dzwonili do obecnych klientów w celu przyznania bezpłatnego prezentu lub dodatkowego pakietu. W rzeczywistości była to jedynie przykrywka pozwalająca operatorowi na podpisanie nowej umowy długoterminowej bez świadomości klienta. Podczas okresu próbnego ci otrzymywali bezpłatną telewizję. Jednak po jego upływie nie mogli z nowej umowy zrezygnować bezpłatnie i musieli ponosić koszty związane z jej zerwaniem.

Jak wskazuje UOKiK, sprzedawcy podawali, że dzwonią wyjątkowo do danego klienta, podając np. limitowaną liczbę wyróżnień. Dodatkowo błędnie wskazywali ceny wyjściowe pakietów. Te różniły się nawet o 50%, dzięki czemu przedstawiona oferta miała być szczególnie atrakcyjna.

– Konsument powinien mieć zapewnioną transparentną i uczciwą obsługę ze strony przedsiębiorcy, pozwalającą mu na w pełni świadome zawarcie umowy. Konstruowanie skryptów rozmów sprzedażowych w taki sposób, by ukrywały realny cel rozmowy telefonicznej sprzedawcy z klientem oraz faktyczne koszty z jakimi wiąże się oferta, jest niedozwolone. Podkreślam, że wszystkie kluczowe elementy wpływające na decyzję konsumenta muszą być jawne i uczciwie przedstawione – stwierdził Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Decyzją Urzędu Canal+ Polska został również wezwany do zwrotu pieniędzy klientom.