Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Dell stawia na kompleksową infrastrukturę AI dla telekomów

Dell Technologies przedstawia nowy ekosystem sztucznej inteligencji, który ma wspierać operatorów telekomunikacyjnych w usprawnianiu sieci, obniżaniu kosztów i poprawie jakości obsługi klienta. Rozwiązanie Dell AI for Telecom łączy infrastrukturę, oprogramowanie, usługi i sprawdzone scenariusze użycia, aby przyspieszyć rozwój innowacyjnych wdrożeń AI w branży telekomunikacyjnej.

Operatorzy telekomunikacyjni coraz częściej mierzą się z koniecznością obniżenia kosztów oraz zużycia energii, jednocześnie dbając o wydajność sieci i satysfakcję abonentów. W dobie szybkiego postępu technologicznego oraz wzrostu złożoności usług sztuczna inteligencja (AI) okazuje się kluczowym narzędziem pozwalającym sprostać tym wyzwaniom. Według firmy Dell Technologies odpowiednio zaimplementowane rozwiązania AI umożliwią operatorom dynamiczne i całościowe podejście do zarządzania siecią, a w niektórych przypadkach pozwalają na wdrożenie procesów w pełni automatycznych.

I tu pojawia się rozwiązanie Dell AI for Telecom, zaprezentowane we wrześniu 2024 roku, pozwalające wdrażać i skalować platformy AI w różnych częściach sieci – od rdzenia aż po krawędź. W skład pakietu wchodzą narzędzia służące do gromadzenia i przetwarzania danych, gotowa infrastruktura, specjalizowane oprogramowanie, usługi wsparcia oraz biblioteka przypadków użycia (use cases). Propozycja Dell opiera się na trzech kluczowych filarach: możliwości uruchamiania dowolnych obciążeń AI w dowolnym punkcie sieci, szybkim zwiększaniu wartości biznesowej dzięki gotowym rozwiązaniom oraz dostępie do ekosystemu partnerów firmy Dell.

 

Dell Nvidia telco AI

 

Jednym z ważnych elementów strategii jest rozszerzona współpraca między Dell a NVIDIA, która ma sprzyjać rozwojowi nowych modeli AI dla branży telekomunikacyjnej. Wśród potencjalnych zastosowań eksperci wymieniają automatyzację obsługi skryptów call center, analizę i rozwiązywanie problemów w sieciach, prognozowanie awarii i opracowywanie cyfrowych bliźniaków (digital twins). Dodatkowo partnerstwo obejmuje wsparcie wdrożeń AI na brzegu sieci oraz projektowanie i oferowanie GPU-as-a-Service (GPUaaS).

W efekcie takie podejście ma umożliwić operatorom maksymalizację wydajności ich sieci przy jak najniższych kosztach, a co za tym idzie – poprawę jakości obsługi oraz lojalności klientów, zwłaszcza w obszarach związanych z krawędzią sieci (edge).

„Aby obsługiwać obciążenia AI w całej sieci — niezależnie od tego, czy jest to odległy maszt, siedziba przedsiębiorstwa czy centrum danych — dostawcy usług potrzebują solidnego ekosystemu. Zbudowanie idealnej infrastruktury AI to więcej niż wdrożenie serwera z GPU czy instalacja aplikacji; wymaga zharmonizowanego połączenia sprzętu, oprogramowania i wiedzy. Operatorzy potrzebują właściwego partnera, by przełożyć innowacyjne pomysły na rzeczywisty zwrot z inwestycji” — podkreśla Andrew Vaz, wiceprezes ds. zarządzania produktami w dziale systemów telekomunikacyjnych Dell, w swoim wpisie na blogu.