Dell Technologies planuje przejąć platformę AIOps Moogsoft

Firma Dell Technologies ogłosiła w czwartek, że planuje przejęcie nagradzanej platformy AIOps Moogsoft, co jest reakcją na działania konkurencyjnych firm takich jak Cisco, IBM i HPE, które również w ostatnich latach nabywały firmy w celu rozszerzenia swoich zdolności.

„Myślę, że te monstrualne platformy sprzętowe zdają sobie sprawę, że muszą oferować bardziej kompletny obraz dla korporacyjnego IT, a nie tak jak kiedyś” – powiedział David Tan, dyrektor ds. technologii w CrushBank, platformie MSP do rozwiązywania zgłoszeń opartej na sztucznej inteligencji. „Oni naprawdę potrzebują nowoczesnych rozwiązań. Dorzućmy do tego fakt, że w ten sposób wplątujemy ich w rozmowę na temat sztucznej inteligencji i robi się bardzo ciekawie. Ktoś musi wyłonić się jako lider w dziedzinie obserwowalności sztucznej inteligencji, a wiele z ostatnich transakcji wskazuje na to, że właśnie w tym kierunku będą walczyć te firmy!”.

Dell jest ostatnim dostawcą infrastruktury, który nabył umiejętności w zakresie AIOps. Cisco kupiło AppDynamics w 2017 roku, IBM kupił Instana w 2020 roku, a w marcu HPE ogłosiło, że kupiło OpsRamp. Warunki transakcji nie zostały ujawnione. Zarówno Dell, jak i Moogsoft z siedzibą w San Francisco odmówiły komentarza w sprawie przejęcia. Moogsoft zebrał łącznie 92,9 miliona dolarów finansowania i zatrudnia 157 pracowników, według Crunchbase i LinkedIn. Dell powiedział, że będzie miał więcej informacji, jeśli transakcja zostanie zamknięta, co ma nastąpić w trzecim kwartale Della, który kończy się w ostatnim tygodniu października.

Na swojej stronie internetowej Moogsoft twierdzi, że jego platforma wykrywania anomalii działa od razu po uruchomieniu i nie wymaga konfiguracji. Zaczyna wykrywać anomalie w systemie, gdy tylko dane źródłowe zostaną pozyskane, zgodnie z filmem na stronie internetowej firmy, ale z czasem uczy się, jak zachowują się dane klienta, aby ustalić punkt odniesienia dla tego, co jest „normalne” dla każdego systemu.

„Algorytmy Moogsoft automatycznie redukują „stóg siana” danych, aby anomalie były oczywiste dla praktyków DevOps i SRE” – stwierdza firma. „Wbudowane procesy deduplikacji i korelacji szybko znajdują igłę: prawdopodobną przyczynę problemu pogarszającego jakość obsługi klienta”.

 

Jabra uhonorowała najlepsze firmy partnerskie w regionie CEE, podczas konferencji partnerskiej w Krakowie