Dell Technologies prezentuje kolejne innowacyjne rozwiązania Edge dla biznesu detalicznego.
Dell Technologies (NYSE: DELL) rozszerzy ofertę rozwiązań Edge, które pomogą biznesom detalicznym szybciej kreować więcej wartości i dostarczać ich klientom lepsze doświadczenia zakupowe – to wszystko jest możliwe, jeśli odpowiednio wykorzysta się dane powstające w punktach sprzedaży.
- Dell Validated Design for Retail Edge pomoże sklepom uprościć infrastrukturę brzegową oraz uruchamiać nowe aplikacje.
- Dell Technologies Customer Solution Centers Innovation Labs pozwolą klientom współpracować nad niestandardowymi rozwiązaniami typu proof-of-concept w celu szybkiego i prostego wdrożenia rozwiązań Edge.
- Enterprise SONiC Distribution by Dell Technologies 4.0 – sieciowy system operacyjny oparty na otwartych źródłach, będzie obsługiwał zarówno centra danych, jak i urządzenia Edge, zapewniając lepsze zarządzanie i widoczność.
Coraz więcej sklepów korzysta z technologii Edge, którą wykorzystuje m.in. w merchandisingu w sklepach spożywczych, przy odbioru towarów oraz w bezproblemowych rozliczeniach i zapobieganiu stratom. Badanie 451 Research (S&P Global Market Intelligence) wykazało, że wzrost ten będzie postępował – 77% sprzedawców detalicznych spodziewa się znacznego zwiększenia zastosowań technologii Edge w ciągu najbliższych dwóch lat1. Jednak, przy braku holistycznego podejścia nawet najnowsze technologie stosowane w różnych regionach geograficznych i lokalizacjach mogą prowadzić do powstania złożonych i silosowych rozwiązań, które przyczynią się do wyższych kosztów zarządzania IT w handlu detalicznym.
– Sklepy w coraz większym stopniu korzystają z technologii IT i danych brzegowych. W ten sposób mogą oferować swoim klientom bardziej spersonalizowane i inteligentne rozwiązania. To przekłada się na lepsze wyniki biznesowe, ale wymaga przyśpieszonego łączenia silosowych technologii. Pomagamy sklepom konsolidować technologie tak, aby mogli analizować dane w miejscu ich powstawania, podejmować szybsze decyzje, zapewniając pozytywne doświadczenia klientom i pracownikom sklepów – mówi Gil Shneorson, starszy wiceprezes ds. rozwiązań Edge w Dell Technologies.
Nowe rozwiązania oferowane przez Dell łączą w sobie technologie Edge, dzięki czemu sklepy mogą łatwo zarządzać i skalować infrastrukturę od centrów danych po urządzenia brzegowe, a także uruchamiać sklepowe i cyfrowe aplikacje partnerów oparte na sztucznej inteligencji w celu doskonalenia doświadczeń zakupowych.
Uproszczenie działań na brzegu sieci w segmencie detalicznym poprawi jakość doświadczeń klientów w sklepie
Rozwiązanie Dell Validated Design for Retail Edge upraszcza i konsoliduje infrastrukturę brzegową dla handlu detalicznego oraz aplikacje w ramach jednego stosu infrastruktury, który zapewnia wydajne wdrażanie, zarządzanie i wsparcie. Dzięki integracji ze stosem VMware Edge Compute Stack rozwiązanie zapewnia sklepom jeden widok zarządzania infrastrukturą IT w punktach sprzedaży detalicznej we wszystkich lokalizacjach, co pozwala śledzić stan systemu, tworzyć aplikacje w punktach sprzedaży i zarządzać nimi.
Rozwiązanie pomaga również w bezpiecznym skalowaniu na kolejne lokalizacje. Dzięki integracji z platformą do inteligentnej analizy wideo Deep North, rozwiązanie obsługuje aplikacje oparte na sztucznej inteligencji, które pomagają sklepom wykorzystywać dane do poprawy doświadczeń zakupowych w sklepie. Przykłady takich zastosowań to m.in. optymalizacja rozmieszczenia produktów, zapobieganie ich utracie, śledzenie zapasów, pomaganie kupującym w unikaniu długich kolejek do kas i kierowanie pracowników tam, gdzie mogą być najbardziej pomocni w sklepie.
– Cieszymy się, że platforma do analizy wideo w czasie rzeczywistym firmy Deep North obsługuje rozwiązania Dell Validated Design for Retail Edge. Z przyjemnością pomożemy sklepom wykorzystywać sztuczną inteligencję, aby uzyskiwać wiedzę na temat ścieżki zakupowej w sklepie i udoskonalać doświadczenia klienta, co przełoży się na sprawniejsze funkcjonowanie sklepu i zwiększenie sprzedaży – mówi Rohan Sanil, dyrektor generalny i współzałożyciel Deep North.
– Sprzedawcy detaliczni mają tylko jedną szansę, by zapewnić pozytywne doświadczenia w sklepie i muszą to pogodzić z dbałością o uzupełnianie zapasów, zdrowie swoich pracowników i klientów, bezpieczeństwo sklepu itd. Rozwiązania Edge od Dell mogą pomóc sklepom różnej wielkości w uzyskaniu szybszego i łatwego dostępu do informacji w czasie rzeczywistym. To sprawi, że sklepy będą pracować w bardziej inteligentny sposób zapewniając klientom lepsze wrażenia – mówi Dave McCarthy, wiceprezes ds. badań w Cloud and Edge Infrastructure Services, IDC.
Dell kontynuuje wprowadzanie dodatkowych innowacji Edge w ramach oferowanej infrastruktury, aby pomóc organizacjom upraszczać wdrożenie i kreować większą wartość:
- Klienci i partnerzy mogą tworzyć koncepcje i współpracować nad technologiami i aplikacjami brzegowymi w laboratoriach innowacji Dell Technologies Customer Solution Centers Innovation Labs. Te ośrodki współpracy, wraz z nowym laboratorium w Round Rock w Teksasie, pomagają klientom testować istniejące technologie Edge i projektować niestandardowe rozwiązania typu proof-of-concept. Chodzi o takie rozwiązania, które najlepiej zaspokoją unikalne potrzeby związane z obciążeniem pracą organizacji w handlu detalicznym, produkcji, służbie zdrowia i innych branżach. Sklepy mogą na przykład zatwierdzać i testować rozwiązania do śledzenia zapasów przed ich wdrożeniem w sklepach, co w konsekwencji umożliwia szybkie i proste wdrożenie rozwiązań Edge.
- Enterprise SONiC Distribution by Dell Technologies 4.0, czyli skalowalny i zwinny, sieciowy system operacyjny oparty na otwartych źródłach, obejmuje teraz centra danych i urządzenia Edge. Dzięki przełącznikom sieciowym, które mogą łączyć się w wielu miejscach, klienci będą mogli wdrażać, zarządzać i monitorować infrastrukturę Edge za pomocą znanych narzędzi przeznaczonych dla centrów danych. Nowe rozwiązanie zapewnia usprawnienie operacji, większą elastyczność oraz więcej możliwości utrzymania ciągłości biznesowej i odzyskiwania danych po awarii. Na przykład dzięki bezproblemowej integracji sieciowej dostępną w SONiC 4.0 sieci detaliczne będą mogły łatwiej zarządzać infrastrukturą od centrum danych po sklepy i inne lokalizacje Edge za pomocą jednej, ujednoliconej struktury.
Usługi Edge przeznaczone dla sklepów są najnowszymi dodatkami do rosnącej oferty rozwiązań brzegowych firmy Dell i uzupełniają Dell Validated Design for Manufacturing Edge. Te ostatnie już wkrótce będą obsługiwać Digital Performance Management, najnowsze rozwiązanie PTC oparte na ThingWorx. Usługi Dell ProDeploy i ProSupport pomagają sklepom przyspieszyć wdrażanie rozwiązań Edge i obsługiwać ich środowiska dzięki ponad 60.000 dedykowanych specjalistów i partnerów w ponad 170 krajach.