Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Dell upraszcza strukturę i zwiększa wymagania wobec kadry kierowniczej

Dell przeprowadza gruntowną reorganizację swoich struktur, ograniczając liczbę poziomów kierowniczych i znacząco zwiększając liczbę bezpośrednich podwładnych przypadających na jednego menedżera. To element szerszej strategii, której celem jest przyspieszenie podejmowania decyzji i zwiększenie efektywności w erze sztucznej inteligencji.

 

Więcej ludzi na głowę – nowa rzeczywistość menedżerów

Dell Technologies wprowadza istotne zmiany organizacyjne, które mają na celu przystosowanie firmy do wyzwań stawianych przez rosnącą rolę sztucznej inteligencji w biznesie. Zgodnie z nową strategią, każdy wiceprezes będzie musiał bezpośrednio zarządzać co najmniej 15 pracownikami, a dyrektorzy i starsi menedżerowie – nawet 20. To duży skok w porównaniu z dotychczasowymi strukturami, gdzie liczba raportujących często była znacznie niższa.

„Nieustannie ewoluujemy jako firma, by dostarczać najlepsze innowacje, wartość i usługi naszym klientom oraz partnerom. W tym celu redefiniujemy sposób działania, upraszczając strukturę organizacyjną i zmniejszając liczbę poziomów zarządzania, by szybciej reagować na wyzwania ery AI” – poinformował rzecznik Della w komentarzu dla Business Insidera.

 

Redukcje, zmiany ról i powrót do biura

Reorganizacja objęła wiele działów i rozpoczęła się w kwietniu 2025 r., a jej pierwsze efekty już są widoczne. W zespole operacyjnym Client Solutions Group, kierowanym przez Karen Plotkin, nastąpiła rotacja kadrowa i odejście wieloletniego menedżera. Część stanowisk kierowniczych została zlikwidowana, a niektórym pracownikom zmieniono klasyfikację roli z „M” (menedżer) na „I” (indywidualny współpracownik), co oznacza brak podwładnych i skupienie się na pracy eksperckiej.

 

Dell

 

Jeden z pracowników opisał nową filozofię jako „bardziej płaską, oszczędną i z większymi wymaganiami przy mniejszych zasobach”. W wewnętrznych komunikatach pojawia się także określenie „spans and layers” – termin z zakresu zarządzania odnoszący się do zakresu kontroli i liczby poziomów hierarchii.

Nowe podejście do zarządzania to kontynuacja zmian zapoczątkowanych w poprzednich latach. W 2024 r. Dell zrestrukturyzował dział sprzedaży, zwalniając nieujawnioną liczbę pracowników, a w styczniu 2025 r. ogłosił koniec pracy hybrydowej i nakazał powrót do biur pięć dni w tygodniu.

 

AI zmienia wszystko

Dell nie jest odosobniony – wiele dużych firm IT decyduje się na uproszczenie struktur, centralizację decyzyjności i zwiększenie odpowiedzialności poszczególnych menedżerów. Z jednej strony pozwala to działać szybciej, z drugiej – zwiększa presję na efektywność i eliminuje pozycje pośrednie, które mogą być postrzegane jako zbędne.

Od 2023 roku liczba pracowników Della spadła o 25 tys., osiągając obecnie poziom około 108 tys. osób. To efekt nie tylko restrukturyzacji, ale i dostosowywania się do nowych modeli pracy oraz strategii opartych na AI i automatyzacji.