Delta Air Lines zatrudnia Davida Boyesa w celu wywalczenia odszkodowania od CrowdStrike i Microsoftu

Amerykańskie linie lotnicze Delta wynajęły wybitnego prawnika Davida Boiesa, aby dochodził odszkodowania od CrowdStrike i Microsoftu w związku z awarią, która w tym miesiącu spowodowała awarię milionów komputerów, co doprowadziło do odwołania tysięcy lotów.

19 lipca aktualizacja oprogramowania od CrowdStrike doprowadziła do gigantycznej awarii systemów Microsoftu, powodując zakłócenia w wielu sektorach, w tym medycznym, bankowym czy właśnie lotniczym.

Firma Delta Air Lines zanotowała straty oscylujące wokół 350 a 500 mln USD. Obecnie rozpatruje ponad 176 000 wniosków klientów o zwrot pieniędzy z tytułu 7000 odwołanych lotów.

Boies ma pomóc liniom lotniczym przygotować pozew o odszkodowanie przeciwko CrowdStrike i Microsoftowi. Prawnik jest znany m.in. z reprezentowania rządu USA w głośnej sprawie antymonopolowej przeciwko gigantowi z Redmond.

Start-up ubezpieczeniowy Parametrix oszacował, że incydent spowodował łączną stratę w wysokości 5,4 miliarda dolarów dla firm z listy Fortune 500 (z wyłączeniem Microsoftu).