Deor – internetowy start-up gdzie w centrum są… zwierzęta domowe.
Zwierzęta domowe są dziś ważnym elementem życia tysięcy ludzi (w tym mnie). To oznacza natomiast, że coraz więcej ludzi chętnie wydaje większe kwoty na produkty i usługi związane z kotem czy psem. Czyni to wiec idealne warunki do rozwoju firm skupiających się na tym obszarze.
Takim biznesem jest Deor. Pod koniec maja 2022 roku ten, jak sam siebie określa, „zwierzęcy start-up” zanotował 135-procentowy wzrost ruchu na nowo otwartej stronie internetowej. Sama platforma Deor jest czymś, co można nazwać hubem usługowo-handlowym dla posiadaczy zwierzaków domowych. Koncepcja jest dobra, ale, póki co projekt jest wciąż w fazie wczesnego rozwoju. Wybierając moje miasto (Poznań) i np. szczepienia dla psa, w chwili pisania tego tekstu otrzymałem zwrócony tylko jeden wynik. Nie ma też możliwości jego kliknięcia by np. umówić wizytę online – co byłoby znakomitą opcją. Brakuje też wielu opcji filtracji produktów w dziale handlowym (np. wyboru filtracji marek już po wybraniu konkretnej grupy produktowej).
„Jest to nic innego jak potwierdzenie, że Deor realnie zaspokaja potrzeby opiekunów zwierząt i konsekwentnie ugruntowuje swoją pozycję na rynku.” – mówi Karol Zielinski, CEO w Deor.
Wzrostom z pewnością sprzyja fakt dodania do bazy Deora pokaźnej liczby miast i wsi, w których użytkownicy mogą skorzystać z usług. Obecnie dostępnych jest łącznie kilkadziesiąt tysięcy miejscowości. Jak twierdzą twórcy serwisu, baza każdego dnia rozrasta się o kolejne miejscowości. Postawiono także na rozszerzenie wyboru ras psów i kotów, co pozwala na spersonalizowanie wyboru usług. Deor nie ogranicza się przy tym wyłącznie do psów i kotów. Część usług i produktów skierowana jest także do właścicieli gryzoni, ptaków, koni i dość egzotycznych zwierząt na co dzień bytujących w terrariach.
Spółka na początku tego roku uruchomiła także pierwszy w Polsce zwierzęcy marketplace, który na dzień dzisiejszy oferuje aktualnie ponad szesnaście tysięcy produktów pochodzących od ponad stu topowych marek. Oferta ta stale się poszerza i zawiera marki takie jak takie marki jaki EMPIRE, TrePonti czy Winderen.
Póki co, ten zwierzęcy e-commerce wygląda na wciąż odrobinę niedopracowany i niedokończony, ale ogólna koncepcja jest dość dobra. Możliwość zamówienia produktów i wyszukania usług (żeby tylko była jeszcze możliwość ich rejestracji online), to pomysł, który warto obserwować.