Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

DHgate podbija USA: chiński e-sklep wyprzedza Amazona w czasie wojny handlowej

Chińska aplikacja DHgate robi furorę w USA, przeskakując w rankingach popularności nawet Amazona  – i to w czasie rosnących napięć handlowych między tymi krajami.

DHgate to platforma zakupowa łącząca klientów bezpośrednio z chińskimi producentami. Dosłownie w kilka dni aplikacja wystrzeliła z 352. na 2. miejsce w amerykańskim App Store. Jak to się stało? Wszystko za sprawą wiralowych filmików na TikToku, gdzie chińscy producenci bez ogródek pokazują kulisy produkcji znanych marek.

Amerykanie masowo odkrywają, że wiele luksusowych produktów powstaje w tych samych fabrykach co ich znacznie tańsze odpowiedniki. W efekcie szukają oszczędności, kupując prosto z Chin – mimo wprowadzonych przez USA ceł sięgających nawet 145%. Tylko 13 kwietnia aplikację DHgate pobrano w Stanach ponad 65 tysięcy razy – to wzrost o szalone 940 procent.

 

Watch on TikTok

 

Tymczasem wojna handlowa między USA a Chinami wchodzi na nowy poziom. Administracja Trumpa nałożyła historycznie wysokie cła na chińskie towary, a Pekin oczywiście odpowiedział własnymi. Na domiar złego zniknęła tzw. „furtka de minimis” – zwolnienie z ceł dla przesyłek wartych mniej niż 800 dolarów. To poważny cios dla chińskich platform, ale najwyraźniej nie zniechęca to Amerykanów. Wygląda na to, że wielu woli kupić taniej, nawet jeśli oznacza to dodatkowe opłaty.

Te wiralowe filmiki z TikToka naprawdę zmieniają perspektywę na zakupy. Chińscy producenci bez skrępowania pokazują swoje linie produkcyjne i porównują koszty. Można dzięki temu zobaczyć na własne oczy, jak niewielka jest realnie różnica między drogim produktem a jego tańszą wersją. Nic dziwnego, że coraz więcej osób zaczyna kwestionować sens przepłacania za logo. Dla luksusowych marek to czerwona lampka – klienci domagają się większej transparentności.

 

Watch on TikTok