Diageo, właściciel takich marek jak Guinness, Smirnoff i Johnnie Walker, ogłosiła pięcioletni program transformacji biznesowej we współpracy z SAP i IBM

Firma Diageo, właściciel takich marek jak Guinness, Smirnoff i Johnnie Walker, ogłosiła dziś pięcioletni program transformacji biznesowej. To najbardziej znacząca inwestycja w technologię w historii spółki. We współpracy z SAP i IBM Diageo przeprojektuje i usprawni procesy w 180 krajach, w których prowadzi działalność.

Program transformacji cyfrowej firmy ma globalny charakter i zrewolucjonizuje środowisko informatyczne Diageo. Celem współpracy z SAP i IBM jest zbieranie i przetwarzanie większej liczby informacji umożliwiających firmie podejmowanie lepszych i szybszych decyzji. Transformacja ta zwiększy odporność biznesową Diageo w stale zmieniającym się otoczeniu zewnętrznym, poprawi jakość obsługi klienta i pomoże firmie dostosować się do szybko zmieniającej się bazy konsumentów.

 

– Partnerstwo z IBM i SAP daje nam większą elastyczność w reagowaniu zarówno na potrzeby globalnych konsumentów, jak i klientów. Zapewnia nam wgląd w działania i zwiększone możliwości wykorzystania danych i to na najwyższym dostępnym poziomie. Jednocześnie pozwala zwiększyć wydajność codziennych operacji – powiedziała Lavanya Chandrashekar, dyrektor finansowy Diageo.

 

Program obejmuje przejście Diageo na RISE with SAP i system S/4HANA Cloud, przy wsparciu IBM Consulting. Wdrożenie przez firmę nowego modelu opartego na chmurze zapewnia uproszczenie i ujednolicenie infrastruktury IT.

Spółka IBM Consulting, która został wybrana do kierowania projektem, ma szerokie doświadczenie w sektorze konsumenckim i wspieraniu transformacji klientów oraz migracji na platformę SAP S/4HANA Cloud. Diageo, SAP i IBM będą wspólnie pracować nad zastosowaniem najnowszych technologii, by zwiększyć efektywność działalności firmy.

Pięcioletni program przekształci operacje biznesowe Diageo w wielu obszarach. Zaawansowane rozwiązania przepływu pracy pozwolą na śledzenie zamówień w czasie rzeczywistym i w skali globalnej. To z kolei ułatwi bardziej efektywne zaangażowanie konsumentów oraz lepszą obsługę klienta. Przechodząc na jedną platformę operacyjną, Diageo uprości swój model wsparcia technologicznego i krajobraz IT. Ułatwi to firmie prowadzenie działalności w 180 krajach i umożliwi szybkie reagowanie na zmieniające się trendy konsumenckie i potrzeby rynkowe. Program przekształci również możliwości raportowania wyników Diageo, dając firmie lepszy wgląd w procesy handlowe i możliwości rozwoju.

 

„Najbardziej dynamiczna branża na świecie” – podkreśla Andrzej Przybyło, prezes Grupy AB, gość specjalny naszego nowego podcastu IT Reseller Insight