Sieci handlowe korzystające z rozwiązań oferowanych przez Diebold Nixdorf zwracają uwagę na znaczenie wdrażania systemów informatycznych, które wspierają cyfrowe i mobilne budowanie długotrwałych relacji z klientami za pośrednictwem różnych kanałów komunikacji. Według badań przeprowadzonych ostatnio przez IHL, 47% ankietowanych sieci handlowych planuje w ciągu najbliższych 24 miesięcy wdrożenie spersonalizowanych rozwiązań z obszaru tzw. customer journey, czyli zbudowanie mapy interakcji klienta ze sklepem, podczas swojej ścieżki zakupowej. Trzeba pamiętać, że w całym procesie klient przechodzi przez różne kanały komunikacji, działy, osoby, a nawet partnerów czy współpracowników. Każde z działań podejmowanych przez klienta to fragment jego podróży. Właściciele sieci sklepów dostrzegli, że odpowiednia strategia poprawy jakości obsługi klienta poprzez sprawne zaprojektowanie tzw. „cyfrowej bliskości”, przekłada się na wyniki finansowe, dlatego projekty informatyczne, których celem jest wdrożenie rozwiązań z tego obszaru, znajdują odzwierciedlenie w budżetach sieci handlowych na IT. Prawie 59% firm z sektora handlu deklaruje, że w ciągu najbliższych 24 miesięcy wdroży rozwiązania informatyczne, aby zmodernizować swoje oprogramowanie w miejscach sprzedaży (POS – point of sales), tak aby budować spersonalizowane mapy interakcji. Ponadto, aż 54% badanych firm planuje rozszerzyć swoje działania również na rozwiązania mobilne.