Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Digitalizacja w Polsce nadal postępuje, aż 86% respondentów twierdzi, że nowe, cyfrowe rozwiązania dały im przewagę konkurencyjną.

Przemysł 4.0 trwa w najlepsze. Pandemia COVID-19 niewątpliwie przyśpieszyła popyt na cyfryzację w tym na narzędzia i nowe technologie. Według badania Iron Mountain aż 86% respondentów twierdzi, że nowe, cyfrowe rozwiązania dały ich firmie przewagę konkurencyjną. W odpowiedzi na lockdown najważniejszymi procesami, które zostały poddane digitalizacji, było wsparcie IT (49%), CRM (36%) oraz zarządzanie zespołem (34%).

Nie inaczej sprawa wygląda w Polsce – w 2021 roku, według danych Iron Mountain Polska, działania związane z digitalizacją biznesu stanowiły 28% wszystkich usług, z czego 70% stanowi digitalizacja dokumentacji archiwalnej.

Polski rynek charakteryzuje się dużą dynamiką implementacji rozwiązań technologicznych w biznesie. Zmiany obserwujemy na każdym kroku. Rosnące zainteresowanie cyfryzacją, coraz lepsza infrastruktura oraz nabierająca siły dynamika wzrostu innowacji powodują, że polskie firmy coraz częściej stawiają na transformację cyfrową i doganiają liderów. W Polsce nieustannie obserwujemy, że liderem w implementacji cyfrowych rozwiązań jest branża finansowa, która stanowi aż 60% wdrożeń. Swoimi działaniami znacząco przewyższa pozostałe sektory – medyczny czy retail i logistykę. – podkreśla Marcin Drzewiecki, Prezes Iron Mountain Polska.

Dynamiczny rozwój polskiego biznesu

W Polsce przodującą branżą pod względem cyfryzacji procesów jest sektor finansowy i ubezpieczeniowy m.in.: w cyfryzacji obsługi klienta. Wynika to z konieczności dostosowania się do potrzeb konsumentów (np. porównywarki cenowe, możliwość korzystania z innowacyjnych rozwiązań mobilnych), tak by ułatwić uzyskanie np. pożyczek czy produktów związanych z ubezpieczeniami. Organizacje muszą więc usprawniać swoją wewnętrzną komunikację, a tym samym proces obiegu dokumentów.

Wraz z cyfryzacją zmienia się nie tylko model komunikacji, ale również portfolio produktowe, które stawia na zindywidualizowaną ofertę dla konsumenta. Firmy muszą stawić czoła m.in. zarządzaniu dużej ilości danymi w czasie rzeczywistym. Automatyzacja procesów staje się kluczowym elementem rozwijania technologii, a rewizja dotychczasowych rozwiązań jest konieczna, by sprostać oczekiwaniom rynku.

 

Kolejny etap transformacji

Prace nad zarządzeniem informacją w firmie są procesem, który powinien być stale udoskonalany. Mimo wysokiej pozycji na tle innych krajów Europy Środkowo-Wschodniej przedsiębiorstwa w Polsce powinny pamiętać, że cyfrowa transformacja, która w ostatnim czasie tak bardzo przyśpieszyła, nie jest jednorazowym działaniem.

Polska na tle pozostałych krajów Europy Środkowo-Wschodniej znajduje się na drugim miejscu pod względem implementacji rozwiązań z zakresu digitalizacji. Nasz współczynnik wynosi blisko 28%. Wyprzedzają nas Czechy, których wskaźnik sięga 44%, za nami są Węgry stanowiące 24% implementacji oraz Słowacja z 20% wskaźnikiem[3]. W pozostałych krajach prym wiedzie również szeroko rozumiana branża finansowa. Obserwujemy sporo wyzwań, przed którymi stoją polskie firmy w obszarze cyfryzacji. Mimo że rynkowe statystyki pokazują szybki rozwój technologiczny, to nadal pozostaje wiele obszarów, które mogą zostać w tym aspekcie zagospodarowane. Warto pamiętać, że strategia zarządzania informacją w organizacji powinna być nieustannie aktualizowana wraz z postępem technologicznym oraz zmieniającym się prawem. – dodaje Marcin Mandryk, Sales Operations Executive CEE w Iron Mountain.

W polskim biznesie obserwuje się wzmożone zainteresowanie nowoczesnymi rozwiązanymi, co oznacza, że świadomość przedsiębiorców w tym zakresie  nieustannie się zwiększa. Odpowiedzialne podejście do zarządzania informacją pozwoli nie tylko zwiększyć bezpieczeństwo organizacji, ale również jego konkurencyjność na rynku.

 

„Działamy, aby nasi partnerzy mogli spokojnie, stabilnie rosnąć i budować swoją ofertę” – podkreśla Maciej Kamiński, Dyrektor Samsung Memory w Polsce i regionie CEE.