„Dla ASUS najważniejsza jest sprzedaż rozwiązania. Chcemy sprzedać produkty do klienta, nie skupiamy się na jednej kategorii” – podkreślił Piotr Kozłowski z ASUS Polska, podczas wydarzenia „Future is now” Komsa Poland
W dniach 22-23 listopada popularny dystrybutor, firma Komsa, zorganizował wydarzenie „Future is now”. Wśród uczestników spotkania nie mogło zabraknąć firmy ASUS, jednego z czołowych producentów komputerów i podzespołów na świecie.
Komsa zaprosiła swoich gości na spotkanie pełne merytorycznych dyskusji na tematy związane z technologią obecną już dziś, jak i tą, która dopiero ma nadejść. Często futurystyczna tematyka pozostawała w pewnym kontraście do miejsca wydarzenia – starej cukrowni w Żninie.
ASUS producent wielu różnych rozwiązań, od płyt głównych i karta graficznych, przez urządzenia sieciowe, aż po komputery osobiste, stanowi stały element rynku od dekad. Chociaż kojarzony głównie z rynkiem konsumenckim, jest obecny także w biznesie. Wyjaśnia to Piotr Kozłowski, Country Product Manager ASUS Polska.
„Jesteśmy bardzo mocni na rynku konsumenckim. Jednocześnie, nasze urządzenia, nawet konsumenckie, zawsze na rynku biznesowym były obecne. Szczególnie jeśli chodzi o markę Zenbook, bardzo cenioną przez naszych klientów. Była ona w biznesie użytkowana, natomiast nigdy tej sprzedaży specjalnie nie kontrowaliśmy. Stąd zaistniała potrzeba by powstał ASUS Commercial” – wyjaśnił Piotr Kozłowski, Country Product Manager ASUS Polska. – „Dla ASUS najważniejsza jest sprzedaż rozwiązania. Chcemy sprzedać produkty ASUS do klienta, nie skupiamy się na jednej kategorii”
ASUS ma bez wątpienia jedne z najciekawszych laptopów na rynku, zwłaszcza w segmencie consumer premium, w którym granice między światem rozwiązań konsumenckich i biznesowych zdają się odrobinę zacierać. Siłą oferty tej firmy jest strategia „N+1”, o której w wypowiedzi dla IT Reseller wspomina Piotr Kozłowski.
Polski rynek dystrybucyjny ma wielu poważnych graczy, a Komsa niewątpliwie jest jednym z nich. Firma nie stara się przy tym celować we wszystkie obszary rynku, stawiając raczej na specjalizację. Widać to m.in. W agendzie wydarzenia „Future is Now”, w której dominowały kwestie techniczne i bezpieczeństwa.