Dla wielu firm to chmura zajmuje pierwsze miejsce pod względem wydatków na SaaS.
Ruch w stronę chmury nie ustaje – a europejskie firmy nadal inwestują wiele w obszar cloud.
Rozwiązania chmurowe i narzędzia od dostawców takich jak AWS, Microsoft Azure i Google Cloud to główny typ platformy SaaS, w który inwestują europejskie firmy. W szczególności stanowią one największą pozycję wydatków na SaaS dla 45% firm, zgodnie z „I European Radiography of SaaS Investment” firmy Sastrify. Jak podkreślają badacze, w minionym roku wzrosła liczba firm migrujących zasoby do chmury. W rezultacie „chmura” zajmuje pierwsze miejsce w wydatkach na SaaS dla wielu firm.
Po chmurze, na drugim miejscu znajdują się narzędzia biurowe, takie jak Microsoft365 czy Google Workspace, które stanowią najwyższy koszt SaaS dla 20% organizacji. Kolejne miejsca zajmują CRM, takie jak Salesforce czy Hubspot (14%) oraz oprogramowanie Human Resources (9%). Z kolei platformy „zarządzania projektami” zamykają pierwszą piątkę obszaru (są to głównie rozwiązania takie jak Asana, Monday i Atlassian) – stanowią one priorytet dla 6 % organizacji. Obszar komunikacji, w tym Slack czy Zoom, to natomiast priorytet wydatków dla kolejnych 5%.
Jeśli chodzi o inwestycje w platformy SaaS jako całość, badanie Sastrify podkreśla silne zaangażowanie europejskich organizacji w przyspieszenie ich strategii SaaS, przy czym 51% firm przyznaje, że zwiększyło wydatki przeznaczane na tego typu rozwiązania w ostatnie dwa lata. W przypadku tego typu spółek średni wzrost inwestycji sięga nawet 100%. Ponadto 39% firm twierdzi, że nadal dokonuje tych samych inwestycji, podczas gdy tylko 10% twierdzi, że ograniczyło wydatki.
Jeśli chodzi o inwestycje krótkoterminowe, 94% organizacji planuje w ciągu najbliższych trzech lat kontynuować inwestowanie co najmniej takiej samej kwoty, jak obecnie, a co druga szacuje, że zwiększy wydatki w tym samym okresie czas. czas. Liczba ta kontrastuje z 6% firm, które spodziewają się spowolnienia inwestycji w SaaS.