Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Dla wielu firm to chmura zajmuje pierwsze miejsce pod względem wydatków na SaaS.

Ruch w stronę chmury nie ustaje – a europejskie firmy nadal inwestują wiele w obszar cloud. 

Rozwiązania chmurowe i narzędzia od dostawców takich jak AWS, Microsoft Azure i Google Cloud to główny typ platformy SaaS, w który inwestują europejskie firmy. W szczególności stanowią one największą pozycję wydatków na SaaS dla 45% firm, zgodnie z „I European Radiography of SaaS Investment” firmy Sastrify. Jak podkreślają badacze, w minionym roku wzrosła liczba firm migrujących zasoby do chmury. W rezultacie „chmura” zajmuje pierwsze miejsce w wydatkach na SaaS dla wielu firm.

Po chmurze, na drugim miejscu znajdują się narzędzia biurowe, takie jak Microsoft365 czy Google Workspace, które stanowią najwyższy koszt SaaS dla 20% organizacji. Kolejne miejsca zajmują CRM, takie jak Salesforce czy Hubspot (14%) oraz oprogramowanie Human Resources (9%). Z kolei platformy „zarządzania projektami” zamykają pierwszą piątkę obszaru (są to głównie rozwiązania takie jak Asana, Monday i Atlassian) – stanowią one priorytet dla 6 % organizacji. Obszar komunikacji, w tym Slack czy Zoom, to natomiast priorytet wydatków dla kolejnych 5%.

Jeśli chodzi o inwestycje w platformy SaaS jako całość, badanie Sastrify podkreśla silne zaangażowanie europejskich organizacji w przyspieszenie ich strategii SaaS, przy czym 51% firm przyznaje, że zwiększyło wydatki przeznaczane na tego typu rozwiązania w ostatnie dwa lata. W przypadku tego typu spółek średni wzrost inwestycji sięga nawet 100%. Ponadto 39% firm twierdzi, że nadal dokonuje tych samych inwestycji, podczas gdy tylko 10% twierdzi, że ograniczyło wydatki.

Jeśli chodzi o inwestycje krótkoterminowe, 94% organizacji planuje w ciągu najbliższych trzech lat kontynuować inwestowanie co najmniej takiej samej kwoty, jak obecnie, a co druga szacuje, że zwiększy wydatki w tym samym okresie czas. czas. Liczba ta kontrastuje z 6% firm, które spodziewają się spowolnienia inwestycji w SaaS.

 

IT RESELLER nr. 348/2023 „Proponujemy niezrównaną wiarygodność – podkreśla w wywiadzie okładkowym Mariusz Ziółkowski, TD SYNNEX