Dlaczego firmy muszą być gotowe do pracy w chmurze? Przewiduje się, że do 2020 roku światowy rynek chmury obliczeniowej wzrośnie do 390 mld USD, co jasno wytycza kierunek – Andrew Hug, Polycom.
Przewiduje się, że do 2020 roku światowy rynek chmury obliczeniowej wzrośnie do 390 mld USD, co jasno wytycza kierunek, w którym zmierzają wszystkie branże. Dzisiaj przygotowanie firmy do pracy w chmurze nie jest już tylko „dobrym rozwiązaniem”, lecz koniecznością jeśli chodzi o chęć pozostania konkurencyjnym.
Przedsiębiorstwa ciężko pracują, aby utrzymać swoją przewagę konkurencyjną w dzisiejszym połączonym świecie, gdzie internet rzeczy i przepisy prawne, takie jak ogólne rozporządzenie o ochronie danych(RODO), determinują działania pozwalające dotrzeć do klienta. Wchodzący na rynek produkt konkurencyjnego dostawcy może wyznaczyć zupełnie nowy standard, dlatego tak istotne jest to, kto wprowadza swoje rozwiązania na rynek jako pierwszy. Warto jednak zauważyć, że nowe technologie i rozwiązania oferowane przez różnych dostawców często są do siebie bardzo podobne lub niekiedy identyczne, dlatego konkurencyjność firm budują ludzie – jakość obsługi klienta czy komunikacji wewnątrz firmy. To właśnie zapotrzebowanie na komunikację sprawi, że globalny rynek rozwiązań do komunikacji zunifikowanej świadczonych w modelu usługi (ang. Unified Communications as a Services, UCaaS) osiągnie do 2024 roku przewidywany wzrost o 79,3 mld USD.
Strategiczne planowanie
Główną wartością usług w chmurze jest ich skalowalność, co czyni je atrakcyjnymi z perspektywy klientów, szczególnie w odniesieniu do technologii UCaaS. Zarządzanie urządzeniami w chmurze zapewnia ogromne korzyści organizacjom, które nadzorują lub planują zarządzanie kilkoma punktami końcowymi w celu zwiększenia wykorzystania rozwiązań chmurowych w salach konferencyjnych. Urządzenia mogą być administrowane zdalnie przez dział IT w celu wprowadzania nowych wersji oprogramowani, poprawek czy zminimalizowania ryzyka wystąpienia awarii. Możliwości analityczne mogą zapewnić przewidywanie zapotrzebowania w oparciu o wzorce obserwowane przez dział IT. Inteligentna technologia może pomóc w ocenie zasobów, zarządzaniu pojemnością, przyjęciu urządzenia napędowego, a przede wszystkim w zwiększeniu komfortu użytkowania.
Bezpieczny dostęp praktycznie z każdego miejsca
Chociaż rozwiązania chmurowe są często postrzegane jako usługi korzystniejsze dla mniejszych przedsiębiorstw, to stosują je również średnie i duże organizacje. Szeroka oferta chmury w zakresie bezpieczeństwa i elastyczności daje firmom dostęp do usług z praktycznie każdego miejsca i pomaga im skutecznie łączyć się z pracownikami pracującymi zdalnie.
Jeśli do zestawu dodane zostaną również interfejsy programowania aplikacji (API), klienci mogą osiągnąć dodatkową warstwę umożliwiającą połączenie ze światem zewnętrznym. Dostosowanie interfejsów API do indywidualnych potrzeb pracowników pomaga organizacjom budować lepszy obieg dokumentów, stymulować wprowadzanie i przetwarzanie danych oraz zwiększyć wydajność pracy. Oparte na standardach otwarte interfejsy API, gdy tylko staną się dostępne, mogą pomóc w dostosowaniu się do nowych technologii. Wszystkie systemy można szybko dostosować do preferowanych nowoczesnych sposobów pracy w całym przedsiębiorstwie.
Transformacja cyfrowa wymusza innowacje
Jak pokazują najnowsze prognozy zaprezentowane przez IDC, przedsiębiorstwa są coraz bardziej świadome korzyści płynących z cyfryzacji biznesu. Stąd też w tym roku globalne wydatki na potrzeby transformacji cyfrowej przekroczą 1,1 biliona dolarów[1]. Jak się okazuje, największymi beneficjentami digitalizacji są organizacje świadczące szeroko pojęte usługi chmurowe. Transformacja cyfrowa zmienia sposób komunikacji w firmach – nowoczesne narzędzia do komunikacji to konieczność, umożliwiająca rozwój. Wiąże się to nie tylko z byciem konkurencyjnym na rynku, lecz także ze zmieniającymi się standardami wykonywania pracy, która często świadczona jest zdalnie, niekoniecznie w siedzibie firmy. Urządzenia do audio i wideokonferencji o wiele częściej zatem sięgają po rozwiązania chmurowe, by jeszcze bardziej odpowiadać na współczesne trendy. Usługi chmurowe dedykowane dla tych urządzeń ułatwiają dostęp do informacji służbowych z każdego miejsca i o każdym czasie. Ważne jest zatem aby wybierać takie rozwiązania chmurowe, które nie tylko będą wspierały system komunikacji zintegrowanej (ang. Unified Communications), lecz także zabezpieczać i chronić dane przekazywane w trakcie spotkania. Według IDC tylko w 2018 r. globalne wydatki na publiczną chmurę sięgną 160 mld. dolarów.
Andrew Hug, Area Sales Vice President, Systems Engineer, EMEA and APAC, Polycom
[1] Źródło: https://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS43381817.