Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Do 2023 roku liczba robotów w branży przemysłowej wzrośnie o 127%, automatyzacja szansą na lepszą efektywność procesów logistycznych w dobie pandemii.

Już tylko 13 proc. polskich internautów nie robi zakupów w sieci, a podczas nadchodzącego okresu świątecznego można się spodziewać jeszcze większego wzrostu popularności e-zakupów. To sprawia, że najbliższy czas będzie sporym wyzwaniem logistycznym. W tym kontekście ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej będą również inwestycje w technologie, które usprawniają procesy logistyczne. Prawie połowa badanych firm na świecie (45 proc.) w tym roku inwestuje w automatyzację magazynów, a do 2023 roku liczba robotów w branży przemysłowej ma wzrosnąć nawet o 127 proc.

 

Sposobów adresowania nowych wyzwań nie brakuje – od zatrudnienia większej liczby pracowników, przez zwiększenie przepustowości dróg lotniczych, a kończąc na wprowadzeniu dodatkowych samolotów cargo do obsługi. Rosnące potrzeby branży przyczyniają się również do zwiększenia inwestycji w technologie. W 2020 roku badane przedsiębiorstwa na całym świecie w 2020 roku zainwestowały w logistykę w chmurze (46 proc.), automatyzację magazynów (45 proc.), analitykę predykcyjną (43 proc.) czy sztuczną inteligencję (40 proc.).

 

Rozwój technologii w logistyce wskazuje na jeden większy trend: rosnący poziom robotyzacji branży, będący efektem gwałtownego rozwoju cyfryzacji. W ten sposób sektor logistyczny odpowiada na potrzeby klientów – mówi Tomasz Buraś, Dyrektor Zarządzający DHL Express Poland.Według raportu Międzynarodowej Federacji Robotyki, globalny kryzys gospodarczy związany z pandemią COVID-19 w długofalowej perspektywie ukształtuje sprzedaż robotów przemysłowych w 2020 roku.

 

Pandemia motorem do automatyzacji

To właśnie w logistyce, która podczas pandemii stała się jedną z najszybciej rozwijających się branż, globalnie produkuje się najwięcej robotów. Przewyższają one liczbę maszyn do zastosowań publicznych czy obronnych, gdzie te ostatnie nawet w najbliższych latach nie przekroczą trzycyfrowej bariery. Już do 2023 roku 259 tysięcy robotów może być gotowych do pracy w branży przemysłowej – to wzrost o 127 proc. w porównaniu z 2020 rokiem. Do końca bieżącego roku wyprodukowanych zostanie 114 tysięcy maszyn – o ponad połowę (52 proc.) więcej niż w 2019.

 

Główną motywacją do wdrażania procesów automatyzacyjnych w logistyce jest szybka produkcja i możliwość doręczania niestandardowych produktów w konkurencyjnych cenach. Gama robotów przemysłowych stale się powiększa – od tradycyjnych robotów klatkowych, zdolnych do sprawnej i precyzyjnej obsługi wszystkich ładunków, po maszyny, które pracują bezpiecznie obok ludzi i są w pełni zintegrowane ze stołami warsztatowymi.

 

Na co dzień mierzymy się z coraz większymi wyzwaniami. Chcemy sprostać oczekiwaniom klientów, dlatego nieprzerwanie podnosimy jakość naszych usług w odpowiedzi na aktualnie panujące warunki. Jednym z fundamentów rozwoju są nieustanne inwestycje w nowe technologie, które usprawniają pracę – dodaje Tomasz Buraś. – W ciągu następnych pięciu lat Grupa DP DHL planuje inwestycje 2 miliardów euro w obszary związane z digitalizacją i zaawansowaną analizą danych. Rezultat? Do 2025 roku będziemy oszczędzać rocznie aż do 1,5 mld euro na kosztach związanych m.in. z transportem, który pochłania ponad 20 mld euro.

 

Przykładem technologii wykorzystywanej w DHL Express jest Operational Volume Prediction, która umożliwia przewidywanie przepływu przesyłek. To szczególne istotne w nadchodzącym okresie świątecznym, zwykle wiążącym się z większą liczbą zamówień, które muszą dotrzeć na czas do klientów.

 

Z roku na rok tempo automatyzacji w firmach zwiększa się. W 2019 roku Deloitte wskazał, że liczba podmiotów, które w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy postawiły mocniej na ten obszar wzrosła dwukrotnie. Amerykańska firma konsultingowa oszacowała, że w ciągu najbliższych trzech lat automatyzacja zwiększy wydajność pracowników o 27 procent.

 

https://itreseller.pl/itrnewpolska-na-4-miejscu-na-swiecie-w-cyfryzacji-bankowosci-badanie-digital-banking-maturity-2020-how-banks-are-responding-to-digital-revolution-od-deloitte-pokazuje-wyrazne-przyspie/