Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Dobre wyniki Orange Polska pomimo niesprzyjających warunków

Zysk netto Orange Polska za pierwsze 9 miesięcy 2023 roku okazał się wyższy niż w całym 2022 roku. Firma w okresie pierwszych trzech kwartałów zarobiła w ujęciu jednostkowym 731 mln zł wobec 598 mln zł rok wcześniej. Przychody w trzecim kwartale pozostały na podobnym poziomie jak przed rokiem i wyniosły 3,115 mld zł (spadek o 0,3%).

Prezes Orange Polska, Ludmiła Climonoc przyznaje, że odczuwa spowolnienie gospodarcze, które jest widoczne przede wszystkim w segmencie usług IT i integracyjnych (spadek o 3% r/r). Mimo to, wyniki finansowe wzmacniane przez wzrost w kluczowych obszarach działalności, pozostają pozytywne.

Wyniki trzeciego kwartału pokazały odporność naszych kluczowych usług telekomunikacyjnych na trudne otoczenie makroekonomiczne i silną konkurencję. Wyniki komercyjne odzwierciedlają właściwą równowagę pomiędzy wzrostem w ujęciu ilościowym i wartościowym. We wszystkich kluczowych usługach, przyłączenia klientów netto były wyższe niż w poprzednim kwartale, a wzrost wskaźnika ARPO utrzymał się na solidnym poziomie 3-4% rocznie. Po potężnym wzroście w pierwszym półroczu, wyniki w obszarze usług IT i integracyjnych odzwierciedlają spowolnienie popytu na rynku – powiedziała prezes spółki Liudmila Climoc, cytowana w sprawozdaniu.

Władze spółki z optymizmem patrzą w przyszłość, szczególnie po rozstrzygnięciu przetargu na częstotliwość 3,6 GHz. Orange Polska za 15-letnią rezerwację pasma C zapłaci 487,095 mln złotych. Ta inwestycja powinna przełożyć się na poprawienie jakości usług i pojawienie się nowych, skierowanych zarówno do klientów indywidualnych jak i dla biznesu, m.in. przemysłu.

Bardzo cieszymy się z uzyskania licencji na częstotliwości 5G w paśmie C. To milowy krok w naszej działalności, który otworzy nowe możliwości w zakresie świadczenia usług dla klientów oraz znacząco poprawi pojemność naszych sieci mobilnych. To będzie impuls dla całej polskiej gospodarki, ponieważ cyfryzacja jest istotnym czynnikiem jej wzrostu. Chcemy zapewnić naszym klientom to co najlepsze w 5G, czekają nas znaczące inwestycje – podkreśla prezeska Orange Polska.

W wynikach finansowych Orange Polska widać trendy obecne na rynku: klienci częściej sięgają po urządzenia z wyższej półki cenowej, dzięki czemu operator zanotował wzrost przychodów ze sprzedaży sprzętu o 11% rok do roku. Z kolei sprzedaż kluczowych usług telekomunikacyjnych zwiększyła się o 5% w tym samym okresie. Na uwagę zasługuje rosnąca EBITDA, która po uwzględnieniu kosztów leasingu w trzecim kwartale wyniosła 841 mln zł (o 2,3% więcej niż przed rokiem), co przełożyło się na wzrost zysku netto, który zwiększył się aż o 22,8% r/r i osiągnął poziom 237 mln zł.