Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Dostawy smartfonów spadły do poziomu, jakiego nie widziano od 2013 roku

Według firmy badawczej IDC globalne dostawy smartfonów spadły w czwartym kwartale 2022 r. – zwykle jest to okres dużych zakupów świątecznych – przez makroekonomiczna tendencję zniżkową i słabemu popytowi konsumentów, relacjonuje.

 

„Nigdy nie widzieliśmy, aby liczba przesyłek w okresie świątecznym była niższe niż w poprzednim kwartale. Jednak osłabiony popyt i duże zapasy spowodowały, że dostawcy wyraźnie ograniczyli dostawy” – powiedziała Nabila Popal, dyrektor ds. badań w IDC. Przesyłki reprezentują urządzenia, które firmy takie jak Apple i Samsung wysłają do sprzedawców detalicznych i operatorów komórkowych. Nie oznaczają one sprzedaży, ale wskazują na popyt. IDC stwierdziło, że „trudne zakończenie roku stawia oczekiwane na 2023 r. ożywienie na poziomie 2,8% w poważnym niebezpieczeństwie i z dużym ryzykiem spadkowym dla prognozy”.

 

Firmy elektroniczne dostarczyły 300,3 miliona smartfonów w okresie od października do grudnia, co stanowi spadek o 18,3% rok do roku, podała firma IDC w raporcie opublikowanym w środę. Ta obniżka oznacza największy w historii spadek w ciągu jednego kwartału.

W 2022 roku wysłano łącznie 1,21 miliarda smartfonów, co stanowi najniższą roczną liczbę dostaw od 2013 roku „z powodu znacznie osłabionego popytu konsumentów, inflacji i niepewności gospodarczej” – podało IDC.

Apple utrzymało pozycję największego producenta smartfonów na świecie. Amerykański gigant technologiczny dostarczył 72,3 miliona iPhone’ów w czwartym kwartale, co oznacza spadek o 14,9% rok do roku, podało IDC. Apple miał 24,1% udziału w rynku. Spadek nastąpił, mimo że Apple wypuścił swoje najnowsze modele – serię iPhone 14 – przed kluczowym kwartałem świątecznym. Firma Apple napotkała w grudniu szereg problemów z łańcuchem dostaw po tym, jak największa na świecie fabryka iPhone’ów w Zhengzhou w Chinach została dotknięta wybuchem epidemii COVID-19 i protestami pracowników.

Samsung, drugi co do wielkości gracz na rynku smartfonów, odnotował spadek sprzedaży o 15,6% rok do roku do 58,2 mln sztuk. Samsung co prawda nie wypuścił zupełnie nowego flagowego smartfona na czwarty kwartał, ale organizuje wydarzenie prezentujące 1 lutego, na którym prawdopodobnie zaprezentuje swoje nowe urządzenie.

Chiński producent elektroniki Xiaomi, który zajął trzecie miejsce w rankingu, sprzedał 33,2 miliona sztuk w czwartym kwartale roku, co oznacza spadek o 26,3% rok do roku. To był największy spadek wśród pięciu największych producentów smartfonów, do których należą także chińscy producenci smartfonów Oppo i Vivo.

„Rok 2023 będzie rokiem ostrożności. Dostawcy ponownie przemyślą swoje portfolio urządzeń, podczas gdy kanały sprzedaży zastanowią się dwa razy, zanim przejmą nadwyżki zapasów” – powiedział Anthony Scarsella, dyrektor ds. badań w IDC .