Dostawy smartwatchy wzrosły w pierwszym kwartale 2020 roku. Apple Watch wciąż na pierwszym miejscu globalnie w swojej kategorii.

Pomimo ogólnoświatowego wpływu pandemii COVID-19, globalne dostawy smartwatchy nadal rosły w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku, napędzane przez sprzedaż online – podaje nowy raport firmy badawczej Strategy Analytics.

Przesyłki wzrosły o 20% rok-do-roku, osiągając 13,7 mln sztuk w pierwszym kwartale 2020 r., w porównaniu z 11,4 mln sztuk w pierwszym kwartale 2019 roku. Apple utrzymał się na pierwszym miejscu z 55% udziałem w rynku globalnym, a na drugim miejscu znalazł się Samsung. Garmin awansował na trzecie miejsce.

W pierwszym kwartale 2020 r. wysłano 7,6 miliona zegarków Apple, co stanowi wzrost o 23% w porównaniu z 6,2 mln sprzedanych w tym samym okresie rok temu. Udział Apple Watch w rynku wzrósł z 54% do 55%.

Samsung wysłał 1,9 miliona smartwatchy, w porównaniu do 1,7 miliona w zeszłym roku, a jego udział w rynku spadł z 15% do 14%. Wzrost Samsunga na tym polu został spowolniony przez dość wczesny atak koronawirusa w Korei Południowej. Kraj został szybciej niż USA czy państwa europejskie zamknięty, co naturalnie spowodowało spadek zamówień na rodzimym rynku Samsunga, na którym ma on bardzo silną pozycję, ale też przerwało łańcuchy dostaw.

Garmin po raz pierwszy od dwóch lat zajął trzecią pozycję, wysyłając 1,1 miliona smartwatchy w pierwszym kwartale, co stanowi wzrost o 38% w porównaniu z 800 000 sztuk rok temu. Zwiększyło to udział Garmina w globalnym rynku smartwatchy z 7% do 8% dzięki nowym modelom, takim jak Venu z kolorowym ekranem dotykowym OLED.

https://itreseller.pl/itrnewhuami-chinski-gigant-z-sektora-wearables-oferujacy-produkty-pod-marka-amazfit-rozpoczyna-ekspansje-na-polskim-rynku-ntt-system-oficjalnym-dystrybutorem-huami-w-polsce/