Doświadczyć technologii na żywo! – podkreślił z Radosław Pałubicki, CEO Eurotrend, zapraszając na jedne z największych wydarzeń audio-wideo w Polsce! Targi Audio & Video Callaborations 2025 odbędą się 20 marca w Sopocie  

Na dwa miesiące przed drugą edycją Audio & Video Callaborations zasięgnęliśmy informacji o tym wydarzeniu u źródła. Zapraszamy do rozmowy Krzysztofa Bogackiego z Radosławem Pałubickim, CEO Eurotrend – pomysłodawcy i głównego organizatora największych targów audio-wideo w Północnej Polsce.

 

Krzysztof Bogacki, IT Reseller: Pierwsza edycja Audio Video Collaboration miała miejsce w 2023 roku. W 2025 roku mamy kolejną edycję. Jakie zmiany wprowadziliście i czego możemy się spodziewać?

Radosław Pałubicki, Eurotrend: W 2023 roku zorganizowaliśmy pierwsze wydarzenie targowe, podczas którego zaprosiliśmy naszych klientów, aby zaprezentować im najnowsze rozwiązania technologiczne. W wydarzeniu wzięło wówczas udział 15 producentów. To wydarzenie było powiązane z jubileuszem 20-lecia naszej firmy. Była to okazja do podziękowania naszym wieloletnim klientom oraz dostawcom za współpracę. Odbiór tej edycji przerósł nasze oczekiwania, co zainspirowało nas do zorganizowania kolejnej edycji, już niezależnej od jubileuszu. W 2023 roku impreza odbyła się w hotelu, którego wszystkie sale wystawowe zostały wykorzystane, a mimo to brakowało miejsca.

 

Tym razem jesteście, z tego co wiem, przygotowani na podobną klęskę urodzaju?

Tak, jesteśmy przygotowani. Tegoroczne wydarzenie odbędzie się w Blugrass Hall w Sopocie, w hotelu Radisson, gdzie mamy dwa razy większą przestrzeń wystawową niż przy pierwszej edycji. Udział potwierdziło już 18 producentów, a liczba odwiedzających może się podwoić w porównaniu do poprzedniej edycji.

Poza zwiększeniem przestrzeni wystawowej, rozszerzyliśmy również zakres godzin wydarzenia – w tym roku będzie ono trwać od 9:00 do 18:00. Zależy nam, aby każdy odwiedzający miał możliwość w pełni zapoznać się z prezentowanymi rozwiązaniami. Planujemy również zaproszenie projektantów i architektów, którzy mogą być zainteresowani wprowadzeniem naszych technologii do swoich projektów.

 

Co według Ciebie jest najcenniejsze dla odwiedzających to wydarzenie? Dlaczego warto przyjść na miejsce, zamiast przeglądać katalogi online czy kontaktować się z handlowcami?

Największą wartością jest możliwość zobaczenia i przetestowania sprzętu na żywo. To jedyna taka okazja w Polsce północnej, a być może w Polsce w ogóle, aby w jednym miejscu spotkać tylu producentów i zobaczyć tak szeroką gamę urządzeń. Sprzęt będzie dostępny, działający, a dzięki obecnym na miejscu ekspertom, uczestnicy wydarzenia będą mogli zapoznać się najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi.

To, co wyróżnia nasze wydarzenie, to nacisk na pokazywanie w działaniu całych rozwiązań, systemów, a nie tylko pojedynczych urządzeń. Np. zaprezentujemy gotowe systemy z monitorami, obudowami zewnętrznymi czy symulacje pomieszczeń dyspozytorskich z procesorami wizyjnymi. Taka forma daje możliwość lepszego zrozumienia, jak dany sprzęt może być wykorzystany w praktyce.

 

Czyli klient nie tylko poznaje sprzęt, ale może zyskać nowe pomysły na jego zastosowanie w swojej firmie czy instytucji?

Dokładnie tak. Czasami klienci przychodzą na wydarzenie i dopiero tam odkrywają, jakie możliwości oferują nowoczesne technologie. Nie jesteśmy w stanie przedstawić im wszystkiego za pomocą katalogów czy rozmów online. Na miejscu mogą zobaczyć najnowsze rozwiązania i zainspirować się do wdrożenia ich w swoich projektach, choćby w przyszłości.

 

Data wydarzenia wydaje się bardzo korzystna, bo jest krótko po ISE, gdzie prezentowane są najnowsze globalne premiery w branży. Czy możemy się spodziewać, że część tych nowości będzie po raz pierwszy pokazana w Polsce właśnie u Was?

Tak, to nawet nie jest prawdopodobne, a pewne. Już teraz wiemy, że producenci, z którymi współpracujemy, przywiozą urządzenia prezentowane premierowo na targach ISE w Barcelonie. Niektóre z nich mogą zostać pokazane u nas jako pierwsze poza tymi targami, zanim trafią do szerokiej dystrybucji. To ogromna wartość dodana dla odwiedzających.

 

Czy planujecie kontynuować organizację tego wydarzenia w przyszłości? Może stanie się ono cykliczne?

Radosław Pałubicki: Rozważamy to. Wszystko będzie zależało od odbioru tegorocznej edycji. Jeśli klienci i producenci będą zadowoleni, z pewnością podejmiemy decyzję o kontynuacji. Być może kolejna edycja odbędzie się w 2028 roku, przy okazji 25-lecia firmy. Ważne jest dla nas, aby wydarzenie było odpowiedzią na potrzeby klientów i producentów. Jeśli zainteresowanie będzie rosło, jedynym wyzwaniem może być znalezienie jeszcze większej przestrzeni wystawowej.

 

Audio Video Collaborations 2025 

Przy okazji przypominamy, że wydarzenie odbędzie się 20 marca, w godzinach od 9 do 18, w Blugrass Hall Hotelu Radisson Blu w Sopocie, przy ul. Bitwy pod Płowcami 54.

Audio & Video Collaborations 2025