Duolingo stawia na AI – kontraktorzy odchodzą, algorytmy przejmują zadania związane z edukacją

Duolingo stawia na strategię AI-first, automatyzując tworzenie ćwiczeń i personalizację lekcji. Sztuczna inteligencja przyspieszy rozwój aplikacji, ale oznacza to utratę pracy dla wielu kontraktorów.
Duolingo ogłosiło, że coraz więcej zadań w firmie przejmie sztuczna inteligencja. Największa zmiana dotyczy tworzenia i edycji ćwiczeń językowych, które do tej pory przygotowywali kontraktorzy. Teraz za generowanie, sprawdzanie i tłumaczenie zadań odpowiadają modele AI, takie jak Birdbrain. Sztuczna inteligencja bez trudu przygotowuje ćwiczenia z określonym słownictwem, na wybranym poziomie trudności i z konkretnymi zagadnieniami gramatycznymi.
Automatyzacja obejmuje od teraz również analizę błędów użytkowników oraz personalizację lekcji. Algorytmy AI pozwalają szybciej reagować na indywidualne potrzeby i poziom zaawansowania, co zwiększa skuteczność nauki i motywację. Sztuczna inteligencja odpowiada także za najnowsze funkcje, takie jak wideorozmowy z postaciami wygenerowanymi przez AI czy za interaktywne podsumowania postępów.
Firma zapewnia, że nie planuje zwolnień wśród pełnoetatowych pracowników, zaś zespół otrzyma wsparcie w postaci szkoleń i narzędzi do pracy z AI, by lepiej odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Automatyzacja ma pozwolić ludzkiej załodze Duolingo skupić się na bardziej twórczych i innowacyjnych zadaniach, eliminując powtarzalną pracę. Luis von Ahn, szef Duolingo, podkreśla:
„Chcemy, by nasi pracownicy skupiali się na prawdziwych wyzwaniach, a nie na powtarzalnych zadaniach. AI pozwala nam szybciej dotrzeć z wartościową nauką do milionów osób na świecie”.