Dyrektor ds. reklamy w Amazonie odchodzi na emeryturę
Colleen Aubrey, dyrektora ds. reklamy Amazon.com, członkini elitarnego wewnętrznego zespołu doradzającego dyrektorowi generalnemu, przenosi się na nowe, nieujawnione stanowisko w firmie. Funkcję tę pełniła przez blisko trzy lata.
Sprzedaż reklam w trakcie działań Aubrey szybko wzrosła, skacząc o 24% do 47 miliardów dolarów w 2023 r. z 38 miliardów dolarów w 2022 r. Firma niedawno zaczęła umieszczać reklamy w swojej ofercie transmisji strumieniowej Prime Video.
Jak podaje Reuters, rzeczniczka Kristin Mariani w odpowiedziała na zapytanie agencji, nowe stanowisko Aubrey zostanie ogłoszone później. Aubrey jest członkinią tak zwanego „zespołu S”, który jest doradcą dyrektora generalnego Andy’ego Jassy’ego, i pracuje w Amazonie od prawie dwudziestu lat.
Mariani potwierdziła w odpowiedzi na zapytanie Reutersa, że Aubrey ustępuje ze stanowiska starszego wiceprezesa ds. produktów i technologii reklamowych. Mariani nie odpowiedziała na pytania dotyczące tego, kto zastąpi Aubrey, ani powodów tej zmiany.