Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Dyrektor generalny UBI Research krytykuje inwestycje Koreańskich producentów telewizorów w drogie panele premium, jak OLED, czy QD-OLED

Yi Choong-hoon, czyli dyrektor generalny UBI Research, odpowiedzialny za rozwój paneli wyświetlających LCD, OLED. Wypowiedział się w czwartek na konferencji Coex w Seulu, że pomimo coraz większego zapotrzebowania na panele wyświetlające LCD, OLED, zapotrzebowanie na panele premium będzie coraz mniejsze, a koszta związanie z ich opracowaniem będą tylko rosły.

Samsung na opracowanie i rozwój technologii QD-OLED w 2019 roku wydał ponad 10 miliardów USD, jak możemy dowiedzieć się z wypowiedzi wiceprzewodniczącego Lee Jae-yonga.

Co więcej, wyżej wymieniony wiceprzewodniczący, powiedział, że powstrzyma się on od inwestycji w rozwój nowych technologii w Samsungu, jeśli na zwrot z poniesionych kosztów trzeba będzie czekać dłużej niż trzy lata. Niestety na tę chwilę nie udało mu się dotrzymać słowa, ponieważ inwestycja w panele QLED stała się rentowna dopiero po pięciu latach od wejścia na rynek.

Yi przewiduje, że LG Display w tym roku zanotuję stratę, właśnie z powodu inwestycji w panele OLED i zmianę profilu fabryki paneli LCD w Paju, na produkcję paneli OLED.

Jak dalej przekonuje CEO Yi Choong-hoon, przed producentami paneli OLED i QD-OLED stają duże wyzwania, w tym dwa, z którymi producentom będzie bardzo trudno rywalizować.

Po pierwsze na rynku pojawia się coraz więcej tanich rozwiązań od chińskich producentów takich jak BOE czy TCL. Co więcej, BOE na konferencji Display Week z maja tego roku zapowiedziało, że będzie produkować tanie panele OLED, w pięciu najpopularniejszych rozmiarach w tym nawet w rozmiarze 95 cali.

Po drugie odpływ inżynierów specjalistów z rynku paneli wyświetlających do producentów układów scalonych. Spowodowane jest to, wyższymi płacami w tym sektorze.