Dyrektor generalny UBI Research krytykuje inwestycje Koreańskich producentów telewizorów w drogie panele premium, jak OLED, czy QD-OLED

Yi Choong-hoon, czyli dyrektor generalny UBI Research, odpowiedzialny za rozwój paneli wyświetlających LCD, OLED. Wypowiedział się w czwartek na konferencji Coex w Seulu, że pomimo coraz większego zapotrzebowania na panele wyświetlające LCD, OLED, zapotrzebowanie na panele premium będzie coraz mniejsze, a koszta związanie z ich opracowaniem będą tylko rosły.

Samsung na opracowanie i rozwój technologii QD-OLED w 2019 roku wydał ponad 10 miliardów USD, jak możemy dowiedzieć się z wypowiedzi wiceprzewodniczącego Lee Jae-yonga.

Co więcej, wyżej wymieniony wiceprzewodniczący, powiedział, że powstrzyma się on od inwestycji w rozwój nowych technologii w Samsungu, jeśli na zwrot z poniesionych kosztów trzeba będzie czekać dłużej niż trzy lata. Niestety na tę chwilę nie udało mu się dotrzymać słowa, ponieważ inwestycja w panele QLED stała się rentowna dopiero po pięciu latach od wejścia na rynek.

Yi przewiduje, że LG Display w tym roku zanotuję stratę, właśnie z powodu inwestycji w panele OLED i zmianę profilu fabryki paneli LCD w Paju, na produkcję paneli OLED.

Jak dalej przekonuje CEO Yi Choong-hoon, przed producentami paneli OLED i QD-OLED stają duże wyzwania, w tym dwa, z którymi producentom będzie bardzo trudno rywalizować.

Po pierwsze na rynku pojawia się coraz więcej tanich rozwiązań od chińskich producentów takich jak BOE czy TCL. Co więcej, BOE na konferencji Display Week z maja tego roku zapowiedziało, że będzie produkować tanie panele OLED, w pięciu najpopularniejszych rozmiarach w tym nawet w rozmiarze 95 cali.

Po drugie odpływ inżynierów specjalistów z rynku paneli wyświetlających do producentów układów scalonych. Spowodowane jest to, wyższymi płacami w tym sektorze.