Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Dyrektorzy ds. IT w skali globalnej przygotowują się do skalowania sztucznej inteligencji

Jak wynika z trzeciego corocznego globalnego raportu firmy Lenovo, sztuczna inteligencja jest najwyższym priorytetem CIO.

Badanie „Inside the Tornado: How AI Reshaping Corporate IT Today” ujawnia, że chociaż dyrektorzy ds. IT muszą pilnie wdrożyć i skalować sztuczną inteligencję, ich planom mogą zagrażać takie kwestie jak szybkość, bezpieczeństwo i kwestie organizacyjne, które sprawiają, że firmy nie są gotowe na przyjęcie sztucznej inteligencji.

W wyraźnym przeciwieństwie do poprzednich lat dyrektorzy ds. IT przedstawiają nietradycyjne rozwiązania, aby skupić się na kluczowych funkcjach IT. Nieco ponad połowa (51%) dyrektorów ds. IT uważa, że sztuczna inteligencja/uczenie maszynowe jest pilnym priorytetem, którym należy się zająć, a któremu towarzyszy jedynie cyberbezpieczeństwo.

Ta pilność jest bezpośrednio skorelowana z presją, pod jaką znajdują się CIO, aby wywierać wpływ na działalność biznesową, a nie na utrzymanie i konserwację operacyjną. Aż 84% CIO ujawniło, że częściej niż kiedykolwiek wcześniej ocenia się ich na podstawie wskaźników wyników biznesowych.

„Dzisiejsi CIO pracują w tornadzie innowacji. Po latach rozszerzania IT na nietradycyjne obowiązki widzimy teraz, jak sztuczna inteligencja zmusza dyrektorów ds. IT do powrotu do ich podstawowych zadań – powiedział Ken Wong, prezes Grupy ds. rozwiązań i usług Lenovo. – Jest to spowodowane wyraźną obietnicą przyjęcia sztucznej inteligencji w połączeniu z presją, z jaką borykają się liderzy IT, aby udowodnić wartość tych inwestycji i zapewnić wymierne wyniki biznesowe”.

CIO optymistycznie oceniają wpływ sztucznej inteligencji – 80% uważa, że przełomy i rozwój w dziedzinie sztucznej inteligencji będą miały znaczący wpływ na ich działalność. Jednocześnie CIO postrzegają szybkość wdrożenia i bezpieczeństwo jako najważniejsze bariery w skalowaniu sztucznej inteligencji. Duże obszary ich organizacji nie są gotowe na sztuczną inteligencję, co bezpośrednio wpływa na zdolność działów IT do szybkiego skalowania sztucznej inteligencji.

Pytani w szczególności zwracali uwagę na: nowe linie produktów (78%), politykę korporacyjną/etyczne użytkowanie (76%), łańcuch dostaw (74%), umiejętności techniczne IT (51%).

To, co pozostało niezmienne w porównaniu z poprzednimi latami, to ciągłe wyzwanie stojące przed IT, jakim jest mierzenie wpływu. Sześćdziesiąt jeden procent CIO stwierdziło, że wykazanie zwrotu z inwestycji (ROI) w przypadku inwestycji technologicznych jest dla nich bardzo lub niezwykle trudne.

Podczas gdy 96% CIO przewiduje zwiększone inwestycje w ciągu najbliższych 12 miesięcy, 42% respondentów przyznaje, że nie spodziewa się dodatniego zwrotu z inwestycji w sztuczną inteligencję przez co najmniej dwa do trzech lat.

 

Zrównoważony rozwój a AI

Zrównoważony rozwój pozostaje głównym elementem roli CIO, ale sprawę komplikuje fakt, że 38% respondentów przyznaje, że zrównoważony rozwój traci priorytet w wyniku przyciągania zasobów na wdrażanie sztucznej inteligencji.

Ostatecznie CIO postrzegają sztuczną inteligencję jako pozytywny czynnik zapewniający zrównoważony rozwój — 78% twierdzi, że wykorzystanie sztucznej inteligencji ułatwi osiągnięcie celów ich organizacji w zakresie zrównoważonego rozwoju IT.

Choć dyrektorzy ds. IT optymistycznie oceniają gotowość IT do wdrożenia sztucznej inteligencji, ciągłe inwestycje w sztuczną inteligencję mogą spowodować dodatkowe luki w zasobach ludzkich i finansowych. 89% CIO podkreśla, że wraz z dalszym skalowaniem technologii AI rola kapitału ludzkiego stanie się jeszcze ważniejsza. Przy spodziewanych ograniczeniach budżetowych zwiększenie zatrudnienia w celu dostosowania się do ambicji związanych z sztuczną inteligencją może okazać się wyzwaniem. 96% dyrektorów ds. IT twierdzi, że spodziewa się w nadchodzącym roku zwiększonych inwestycji w sztuczną inteligencję, przy czym tylko 20% spodziewa się wzrostu ogólnych budżetów IT o ponad 10%.

CIO przyznają, że eksploracja i wdrażanie sztucznej inteligencji odciąga zasoby i uwagę od innych kluczowych obszarów IT, w tym wdrażania chmury/transformacji cyfrowej (48%), zrównoważonego rozwoju (38%) i wynagrodzeń pracowników (38%).