Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Działalność reklamowa Google jest przedmiotem dochodzenia antymonopolowego w 48 stanach USA.

Grupa prokuratorów stanowych prowadzi głębokie dochodzenie w sprawie potencjalnych antykonkurencyjnych działań Google. Wcześniej, za praktyki monopolistyczne, Google otrzymało kary w UE. Tym razem sprawa dotyczy działalności przynoszącej Google główny dochód: reklam.

Sprawa antymonopolowa jest wniesiona przez prokuratorów generalnych 48 stanów. W praktyce dochodzenie prowadzą więc prokuratury stanowe ze wszystkich stanów USA poza Georgią i Kalifornią. W przypadku Kalifonii nietrudno zrozumieć dlaczego takie dochodzenie nie jest prowadzone. Wystarczy spojrzeć gdzie znajduje się miasto Moutain View.

Grupa prokuratorów kierowana przez republikańskiego prokuratora generalnego stanu Teksas, Kena Paxtona, wydała 29-stronicowe żądanie dochodzenia z ponad 200 dyrektywami, które nakazują Google Alphabet Inc do przekazania stosownych dokumentów do 9 października.

Zgodnie z tym dokumentem koalicja prokuratorów generalnych chce informacji o wcześniejszych przejęciach Google firm z branży technologii reklamowych, w tym DoubleClick i AdMob. Ma to obejmować m.in. listę najlepszych klientów reklamowych; struktury cenowe; praktyki gromadzenia danych; oraz szczegółowe wyjaśnienie mechanizmu wyświetlania i generowania reklam.

Organy regulacyjne przyglądają się nie tylko dominującemu udziałowi rynkowemu Alphabetu, ale także badają sam cyfrowy łańcuch dostaw. Google doradza firmom, do kogo i gdzie wysyłać reklamy, i oczywiście kontroluje niektóre platformy wyświetlane w reklamach, takich jak YouTube. Google częściej również negocjuje transakcje między stroną kupującą, a stroną sprzedającą. Prawodawcy koncentrują się teraz na zrozumieniu tajników branży, która nie istniała kiedy często obowiązujące do dziś prawo było tworzone.