Dziesiątki tysięcy robotów od Boston Dynamics trafią do fabryk koncernu Hyundai

Hyundai Motor Group ogłosił największy jak dotąd zakup robotów humanoidalnych i przemysłowych od Boston Dynamics. Koncern planuje wdrożenie dziesiątek tysięcy maszyn – w tym humanoida Atlas – w swoich zakładach produkcyjnych, zapowiadając tym samym nowy etap automatyzacji przemysłu motoryzacyjnego.
Hyundai i Boston Dynamics ogłaszają strategiczne partnerstwo przyszłości
W ramach zacieśnienia współpracy między Hyundai Motor Group a Boston Dynamics ogłoszono przełomowy plan – koreański gigant motoryzacyjny zakupi dziesiątki tysięcy robotów w najbliższych latach. Chodzi m.in. o humanoidalne roboty Atlas, czworonożne Spoty wykorzystywane do inspekcji oraz roboty Stretch do rozładunku kontenerów.
Jak podkreślił wiceprezes Hyundai Motor Group, Jaehoon Chang:
„Boston Dynamics i sztuczna inteligencja fizyczna odegrają kluczową rolę w realizacji naszych strategicznych celów. Humanoidalne roboty zrewolucjonizują nasze procesy produkcyjne”.
Wstępne wdrożenia już trwają – roboty Spot służą do predykcyjnego utrzymania ruchu w zakładach Hyundaia, a od 2025 roku rozpoczną się testy elektrycznej wersji robota Atlas, który został zaprezentowany w 2024 roku i zdobył nagrodę RBR50 Robotics Innovation Award.

Humanoidalne roboty wychodzą z laboratoriów
Według prognoz Goldman Sachs, globalny rynek robotów humanoidalnych może osiągnąć wartość ponad 38 miliardów dolarów do 2035 roku. Rosnące zainteresowanie dużych graczy przemysłowych tym segmentem technologii potwierdza, że humanoidy wkraczają do głównego nurtu automatyzacji.
Nowy etap synergii Hyundai–Boston Dynamics
Hyundai, który przejął Boston Dynamics od SoftBanku w 2021 roku za 880 milionów dolarów, nie tylko wdroży roboty u siebie, ale także pomoże w ich dalszym rozwoju. Koncern planuje wykorzystać własne zdolności produkcyjne do wsparcia Boston Dynamics w skalowaniu produkcji i dostosowaniu technologii do potrzeb rynku przemysłowego.
Robert Playter, CEO Boston Dynamics, podkreślił, że dzięki zaangażowaniu Hyundaia firma zyska nie tylko największego klienta, ale także strategicznego partnera, który pomoże otworzyć dostęp do szerokiego portfela klientów i sektorów przemysłowych:
„Dzięki tej współpracy możemy zawierać wielostronne porozumienia obejmujące nie tylko roboty, ale też ciężarówki i pojazdy elektryczne” – dodał.

Inwestycje na skalę globalną
Warto dodać, że współpraca z Boston Dynamics to tylko część szerszej strategii ekspansji Hyundaia. W zeszłym tygodniu koncern ogłosił inwestycje w USA o wartości 21 miliardów dolarów, z czego 6 miliardów przeznaczono na innowacje i współpracę z amerykańskimi firmami technologicznymi.
Boston Dynamics z kolei rozbudowuje swoje alianse technologiczne – w ostatnich miesiącach firma nawiązała współpracę z NVIDIA, Google DeepMind, Toyota Research Institute oraz Robotics & AI Institute.