Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

E-commerce w Polsce rośnie. W kwietniu sprzedaż online wzrosła o 8,2%

W kwietniu 2025 roku polski rynek e-commerce odnotował wzrost sprzedaży o 8,2% rok do roku – wynika z danych BaseLinker. To kolejny miesiąc wzrostów, mimo sezonowych spadków i wysokiej konkurencji na rynku.

Kategorie „supermarket” i „dom i ogród” zanotowały najwyższy wzrost sprzedaży. Według specjalistów, warunki atmosferyczne oraz rozpoczęcie sezonu grillowego wpłynęły na zwiększony popyt na artykuły domowe, ogrodnicze oraz żywność. Te dwie kategorie pozostają na czołowych pozycjach sprzedażowych już przez drugi miesiąc z rzędu.

W relacji do marca 2025 roku sprzedaż wzrosła nieznacznie – o 0,3%. Liczba transakcji spadła o 1,9%, natomiast średnia wartość koszyka wzrosła o 2,3%. Oznacza to tyle, że klienci kupowali rzadziej, ale wydawali więcej na jedno zamówienie.

 

 

Przeciętna kwota zakupów w kwietniu zwiększyła się o 3,1% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, choć wzrost ten nie przewyższył poziomu inflacji. W marcu średnia wartość zamówienia osiągnęła 204,30 zł, natomiast w kwietniu odnotowano dodatkowy wzrost o 2,3%.

Coraz większe znaczenie ma też sprzedaż zagraniczna. Udział transakcji typu cross-border przekroczył już 18% całkowitej sprzedaży polskiego e-commerce, a dynamika wzrostu w tym segmencie sięga 13,1% rok do roku.

Aleksandra Rząd, kierująca działem Business Intelligence w BaseLinker, zaznacza, że polski rynek handlu elektronicznego w kwietniu zachował wysoką dynamikę z marca:

„Zaobserwowaliśmy nie tylko wyraźny skok sprzedaży w porównaniu do ubiegłego roku, ale i wzrost średniej wartości zamówienia. Takie wyniki są dobrą prognozą na kolejne miesiące, ale także zachęcają do dalszych inwestycji w handel w sieci”.