Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

E.ON Foton wspólnie z Salesforce napędza swą cyfrową transformację.

Salesforce

Szybkość kontaktu z klientem oraz interakcji, automatyzacja procesów i nowa forma współpracy między specjalistami poprawiają wyniki zespołów sprzedażowych E.ON Foton, po wdrożeniu Salesforce Customer 360 i Slack’a.

E.ON Foton, firma działająca na rynku energetycznym i dostarczająca rozwiązania dla odnawialnych źródeł energii, takich jak fotowoltaika, pompy ciepła, magazynowanie energii, ładowarki do samochodów elektrycznych i klimatyzatory, usprawniła pracę swoich specjalistów oraz osiągnęła wymierny wzrost sprzedaży dzięki Salesforce Sales Cloud.

Rozwiązanie, oparte na platformie Customer 360 zostało wdrożone przez partnera Salesforce, firmę Billennium. Dzięki temu ujednolicono całościowy sposób kontaktu z klientami – od call center po osobiste spotkania z doradcami. Dzięki uproszczeniu i przyspieszeniu wielu procesów, skalowalna platforma będzie wspierać potrzeby rozwojowe firmy.

 

E.ON Foton jest na rynku prawie 7 lat. Rozpoczynaliśmy swoją przygodę będąc małym start-upem z 80 handlowcami na pokładzie. Umowy, jakie podpisywaliśmy były papierowe, zawierały czasami po kilkadziesiąt stron, co z czasem stało się coraz bardziej kłopotliwe. Potrzebowaliśmy systemu, który pozwoli nam zarządzać i jednocześnie zwiększyć efektywność pracy handlowców, a przez to łatwiej i szybciej skalować biznes. Posiadane przez nas rozwiązania nie dawały możliwości skutecznego zarządzania siecią sprzedaży oraz dostawcami leadów. Dodatkowo konieczne było zarządzenie ryzykiem naruszeń RODO, automatyzacją pozyskiwania leadów sprzedażowych, a także implementacją efektywnego systemu poleceń dla naszych klientów. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się na wybór kompleksowego rozwiązania dostarczonego przez Salesforce – podkreśla Michał Skorupa, Prezes Zarządu,E.ON Foton Sp. z o.o. Grupa E.ON Polska.

 

Dzięki rozwiązaniom dostarczonym przez Salesforce, E.ON Foton całkowicie zunifikował kontakt z klientem uzyskując widok 360 stopni na każdego z nich. To samo narzędzie wykorzystywane jest zarówno przez doradcę podczas osobistego spotkania, jak i przez pracowników call center. Dzięki temu każdy z pracowników ma dostęp do tych samych informacji o kliencie, jego potrzebach czy produktach, które już posiada. System w sposób automatyczny generuje raporty, a dane z nich mogą być na bieżąco analizowane przez centrale – zarówno przez dział Controllingu Sprzedaży, Lead Generation czy managerów odpowiedzialnych za efektywność sieci sprzedaży. Dokładna wiedza i analiza danych pozwala na znaczną poprawę efektywności działań i szybsze reagowanie na potrzeby rynku i klientów.

 

– Obecnie call center umawia spotkanie, a system automatycznie znajduje korzystny slot czasowy na spotkanie pod kątem dostępności handlowców, a także optymalnej trasy przejazdu, dzięki czemu możemy skutecznie minimalizować nasz ślad węglowy. Do tego mamy pełen obraz jakości leadów i ich konwersji. Ważny jest dla nas także fakt, że mamy pewność, że wszystkie nasze działania są w pełnie zgodne z RODO i gwarantujemy najwyższe bezpieczeństwo przechowywanych przez nas danych. Koszt wdrożenia zwrócił się już po 2 latach poprzez zmniejszenie kosztów generowania leadów oraz inne działania optymalizacyjne, jak choćby znaczącą redukcję kosztów paliwa – dodaje Michał Skorupa.

 

Rozwiązania dostarczone przez Salesforce pozwoliły na optymalizację wielu procesów i kompleksowe zarządzanie przedsiębiorstwem. Dopasowanie rozwiązań do potrzeb E.ON Foton pozwala na efektywniejszy rozwój procesów biznesowych, uproszczając i przyśpieszając pracę niemal wszystkich działów. W ramach wdrożenia firma usprawniła także wewnętrzną komunikację i współdzielenie projektów pomiędzy zespołami stawiając na platformę Slack. Daje ona możliwości tworzenia kanałów komunikacji, przesyłania plików, dzielenia się informacjami oraz kontaktowania się – także z osobami spoza firmy. Slack stanowi dla E.ON Foton również bazę wiedzy dla handlowców. Jest to nie tylko platforma wymiany doświadczeń czy szukania rad bardziej doświadczonych pracowników ale również miejsce pozwalające na identyfikację emocji pracowników oraz ich motywowanie.

 

Jesteśmy dumni, że E.ON Foton dołączył do grona naszych klientów. Dzięki naszemu ogromnemu doświadczeniu możemy tworzyć najlepsze rozwiązania dostosowane do potrzeb trudnego i wymagającego sektora energetycznego. E.ON Foton  ze swoim bardzo szybkim tempem ekspansji potrzebował rozwiązania, które jest łatwo skalowalne i podąża za tempem rozwoju, ale także zmieniającymi się oczekiwaniami. Ich przykład pokazuje, że ekosystem Salesforce to nie tylko CRM, ale wiele innych rozwiązań kompleksowo wspierających transformację cyfrową na czele z potężną platformą komunikacyjną Slack. – komentuje Piotr Lempkowski, Sales Lead, Commercial Business Unit w Salesforce.

 

IT Champions 2022 – Prestiżowe nagrody branżowe, wydawnictwa IT Reseller zostały wręczone! Na gali gościła czołówka branży IT!