Edukacja, środowisko, różnorodność – Allegro podsumowuje 2021 rok i przedstawia ambitne cele klimatyczne w nowym Raporcie ESG.
W 2021 roku Allegro konsekwentnie realizowało działania środowiskowe w ramach całego łańcucha wartości, rozwijając przy tym zrównoważone metody dostawy Allegro One, centra logistyczne dla sprzedających czy promując certyfikowane opakowania z recyklingu. Ze świadomym podejściem biznesowym idą w parze działania edukacyjne i charytatywne, a także tworzenie różnorodnego miejsca pracy czy zobowiązania dekarbonizacyjne. Wszystko to dlatego, że Allegro – jeden z 10 największych podatników w Polsce – rozwija swoją działalność stawiając przy tym na zrównoważony rozwój.
Allegro przyjęło ambitne cele dekarbonizacyjne i zobowiązało się zredukować emisję gazów cieplarnianych w zakresie 1 i 2 o 38% do 2030 roku. Ponadto, firma chce zaangażować co najmniej 69% dostawców do ustalenia własnych celów klimatycznych w ciągu najbliższych czterech lat. Wyznaczenie celów klimatycznych, zgodnych z metodą naukową i ścieżką 1,5° Porozumienia Paryskiego w ramach całego łańcucha wartości, to kamień milowy dla Grupy. Allegro jest pierwszą platformą e-commerce w Polsce, która dołączyła do Science Based Targets Initiatives, czyli globalnej inicjatywy łączącej firmy mające wspólny cel – zmniejszenie emisji zgodnie z naukową wiedzą dotyczącą zmian klimatu.
Dokładamy wszelkich starań by Allegro było nie tylko jak najlepszym i najbardziej przyjaznym miejscem do pracy, ale też świadomą marką godną zaufania. Od wielu lat włączamy zasady zrównoważonego rozwoju w naszą strategię biznesową i z powagą podchodzimy do kwestii wpływu Allegro na środowisko, co dodatkowo potwierdzamy członkostwem w UN Global Compact, największej globalnej inicjatywie skupiającej firmy działające na rzecz zrównoważonego rozwoju. Dzisiaj, dzięki naszej międzynarodowej platformie Allegro.com oraz połączeniu z Grupą Mall i WE|DO, jesteśmy coraz bardziej międzynarodową organizacją prowadzącą działalność w całej Unii Europejskiej. Nasze ambicje podążają tą samą ścieżką, ponieważ chcemy dawać przykład również na arenie międzynarodowej. Widzimy, że nasza troska o otoczenie oraz podejmowane zobowiązania społeczne są ważne nie tylko dla ponad 7 tys. pracowników naszej powiększonej grupy, 18 mln klientów i 135 tys. sprzedających, ale dla absolutnie wszystkich. Cieszymy się mogąc realizować nasze ambitne plany rozwoju międzynarodowego mając na uwadze nasz wpływ. – Francois Nuyts, Prezes Allegro
Allegro przywiązuje wagę do edukacji technologicznej, docierając ze swoimi działaniami do różnych grup odbiorców, m.in. uczennic i uczniów (warsztaty realizowane we współpracy z Centralnym Domem Technologii), stawiających swoje pierwsze kroki w biznesie przedsiębiorczyń i przedsiębiorców (program Szkoła Pionierów PFR), kobiet (program mentoringowy Dare-IT), czy seniorek i seniorów (cykl szkoleń z Krajowym Instytutem Gospodarki Senioralnej). Pracownicy Allegro mogą dzielić się swoją wiedzą ekspercką w ramach inicjatywy Allegro Tech, a sprzedający – rozwijać własny biznes dzięki Akademii Allegro, furtce do skutecznego i bardziej świadomego biznesu dla wielu małych i średnich firm.
Firma znana jest ze swojego zaangażowania w działalność charytatywną i społeczną – tylko w ubiegłym roku blisko 250 organizacji pozarządowych zebrało za pośrednictwem platformy Allegro Charytatywni prawie 40 mln zł. Platforma chętnie współpracuje z organizacjami non-profit, w tym m.in. z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy czy Stowarzyszeniem Wiosna. W efekcie zebrano ponad 37 mln zł podczas 30. Finału WOŚP i przekazano ponad 1 mln zł na ubiegłoroczną inicjatywę Szlachetnej Paczki. Allegro równie aktywnie angażuje się w działania pomocowe podczas trwającego kryzysu humanitarnego związanego z wojną w Ukrainie, przekazując darowizny, wspierając oddolne inicjatywy pracowników, a także udostępniając swoim klientom możliwość przekazywania darowizn-cegiełek oraz tworzenia zbiórek charytatywnych na platformie Allegro Charytatywni czy Allegro Lokalnie.