Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

eGovernment Benchmark 2024: ocena publicznych usług cyfrowych w Polsce jest coraz lepsza

Ministerstwo Cyfryzacji podało, że ocena cyfrowych usług publicznych w Polsce wzrosła o 7 pkt r/r i osiągnęła 69 pkt według raportu eGovernment Benchmark 2024. Badania dotyczyły państw Unii Europejskiej oraz m.in. Albanii, Mołdawii, Północnej Macedonii, Serbii i Turcji.

„Raport eGovernment Benchmark 2024 ocenia cyfrowe usługi publiczne w Europie. Polska uzyskała wynik 69 punktów, co oznacza wzrost o 7 punktów w porównaniu do poprzedniego roku” – napisano w notatce.

Ministerstwo podało, że Polska wyróżnia się poprawą w kilku kluczowych obszarach:

  • wsparcie użytkownika: 100 punktów, powyżej średniej EU27 (94 punkty);
  • przejrzystość projektowania usług: 75 punktów, powyżej średniej EU27 (59 punktów);
  • eDokumenty: 92 punkty, powyżej średniej EU27 (83 punkty).

Poprawy nadal wymagają takie obszary jak:

  • transgraniczna dostępność online: 44 punkty, poniżej średniej EU27 (69 punktów);
  • transgraniczna identyfikacja elektroniczna (eID): 22 punkty, poniżej średniej EU27 (33 punkty).

Ministerstwo zaznaczyła, że Polska znalazła się również w czołówce państw z największą poprawą wyników ogólnych w ujęciu czteroletnim (+14 punktów).

W raporcie wyróżniono trzy polskie inicjatywy: portal biznes.gov.pl, e-Urząd Skarbowy i program Firma Bezpieczna Cyfrowo, wymienił resort. Ponadto aplikacja mObywatel została uznana za przykład dobrej praktyki w kategorii przejrzystości świadczenia usług.