Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Electronic Arts obniża oczekiwania co do wyników finansowych z powodu silnego dolara i spowolnienia rynku gier

Electronic Arts obniżyło we wtorek swoją roczną prognozę sprzedaży, ponieważ wydawca gier “FIFA” i “Apex Legends” zmaga się z tegorocznym wzrostem kursu dolara amerykańskiego i spowolnieniem branży gier.

Firma oczekuje przyszłych przychodów — między 7,65 mld USD a 7,85 mld USD, w porównaniu z 7,90 mld USD do 8,10 mld USD wcześniej. Po gwałtownym wzroście w czasie pandemii, sprzedaż gier wideo w tym roku spadła ze względu na brak dużych premier i niższe wydatki konsumentów, którzy dodatkowo zmagają się z wysoką od dziesięcioleci inflacją. To, w połączeniu z przedłużającymi się problemami z łańcuchem dostaw w branży, również wpłynęło na kwartalne przychody.

Według danych firmy badawczej Newzoo, rynek gier ma wzrosnąć o zaledwie 2% w 2022 roku, co jest dalekie od 23% wzrostu w 2020 roku. Co więcej, wzrost kursu dolara amerykańskiego o prawie 17% w tym roku również zahamował wzrost. Firma ponad połowę swoich przychodów na spoza Stanów Zjednoczonych.

Analityk Wedbush Securities Michael Pachter zauważył, że “słaba egzekucja mobilna” jest również problemem. Cytując w dalszej kolejności, “Nie zintegrowali skutecznie swoich dużych mobilnych przejęć i kupili gry, które były w dołku, a w międzyczasie zamknięte zostały studia Glu, Codemasters i Playdemic”.

EA nie miała żadnych większych wydań przez większość roku, ale mogła uzyskać pewne wsparcie z październikowej premiery “FIFA 23”

Dodatkowo, FIFA 23  miała najlepszy tydzień premierowy spośród wszystkich gier z tej serii i wygląda na to, że popyt na nią będzie jeszcze większy dzięki Mistrzostwom Świata w piłce nożnej w Katarze w przyszłym miesiącu.

Skorygowana sprzedaż EA w drugim kwartale w wysokości 1,75 mld dolarów była nieco wyższa niż szacunki analityków, według danych Refinitiv. Skorygowany zysk również pobił oczekiwania.