Electronic Arts obniża oczekiwania co do wyników finansowych z powodu silnego dolara i spowolnienia rynku gier
Electronic Arts obniżyło we wtorek swoją roczną prognozę sprzedaży, ponieważ wydawca gier „FIFA” i „Apex Legends” zmaga się z tegorocznym wzrostem kursu dolara amerykańskiego i spowolnieniem branży gier.
Firma oczekuje przyszłych przychodów — między 7,65 mld USD a 7,85 mld USD, w porównaniu z 7,90 mld USD do 8,10 mld USD wcześniej. Po gwałtownym wzroście w czasie pandemii, sprzedaż gier wideo w tym roku spadła ze względu na brak dużych premier i niższe wydatki konsumentów, którzy dodatkowo zmagają się z wysoką od dziesięcioleci inflacją. To, w połączeniu z przedłużającymi się problemami z łańcuchem dostaw w branży, również wpłynęło na kwartalne przychody.
Według danych firmy badawczej Newzoo, rynek gier ma wzrosnąć o zaledwie 2% w 2022 roku, co jest dalekie od 23% wzrostu w 2020 roku. Co więcej, wzrost kursu dolara amerykańskiego o prawie 17% w tym roku również zahamował wzrost. Firma ponad połowę swoich przychodów na spoza Stanów Zjednoczonych.
Analityk Wedbush Securities Michael Pachter zauważył, że „słaba egzekucja mobilna” jest również problemem. Cytując w dalszej kolejności, „Nie zintegrowali skutecznie swoich dużych mobilnych przejęć i kupili gry, które były w dołku, a w międzyczasie zamknięte zostały studia Glu, Codemasters i Playdemic”.
EA nie miała żadnych większych wydań przez większość roku, ale mogła uzyskać pewne wsparcie z październikowej premiery „FIFA 23”
Dodatkowo, FIFA 23 miała najlepszy tydzień premierowy spośród wszystkich gier z tej serii i wygląda na to, że popyt na nią będzie jeszcze większy dzięki Mistrzostwom Świata w piłce nożnej w Katarze w przyszłym miesiącu.
Skorygowana sprzedaż EA w drugim kwartale w wysokości 1,75 mld dolarów była nieco wyższa niż szacunki analityków, według danych Refinitiv. Skorygowany zysk również pobił oczekiwania.