Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Entuzjazm biznesu wobec generatywnej AI rósł pod koniec 2023 roku – wynika z najnowszych danych

Sztuczna inteligencja to dziś zdecydowanie najgorętszy temat w branży. Nic dziwnego, że biznes upatruje w AI swojej szansy na rozwój.

Jak wynika z bazy danych Omdia Enterprise AI Contracts Database, umowy na generatywną sztuczną inteligencję wzrosły z 7% umów w pierwszej połowie 2023 r. do 38% w drugiej połowie roku. Rocznie liczba umów dotyczących GenAI wzrosła z zaledwie jednej w 2022 r. do 96 (23% umów) w 2023 r. Tendencja sugeruje, że firmy rzeczywiście korzystają z GenAI i że GenAI szybko zwiększa swój udział w rynku sztucznej inteligencji.

Chociaż umowy mogą pokazywać trendy w aktywności rynkowej, dokładniej pokazują to, czego dostawcy i użytkownicy końcowi chcą. Dostawcy chętnie pokazują sprzedaż nowych produktów GenAI. Użytkownicy końcowi chcą wykazać się swoją wiedzę cyfrową we wdrażaniu najnowocześniejszych technologii i ukazać się jako liderzy rewolucji technologicznej. Dane te wskazują, które sektory najbardziej zainteresowane są GenAI. Nic dziwnego, że największym odbiorcą jest IT. Opieka zdrowotna, usługi biznesowe, media i rozrywka, handel detaliczny i usługi finansowe również cieszą się największym zainteresowaniem GenAI.

Zdecydowanie najczęstszym przypadkiem użycia GenAI wśród tych umów są wirtualni asystenci, ułatwiający obsługę klienta i zaangażowanie. Drugim scenariuszem użycia jest inteligentna automatyzacja procesów, mająca na celu poprawę wydajności i produktywności. Inne przypadki użycia GenAI obejmujące wiele kontraktów obejmują analizę wideo i statystyk, automatyczne raportowanie i marketing spersonalizowany.