Epic Games redukuje personel o 16%, aby zwiększyć rentowność
Aby osiągnąć swoje cele, Epic Games odetnie SuperAwesome i pozbędzie się Bandcampa. Firma przygotowała pakiety odpraw dla niemal 900 pracowników, którzy zostali zwolnieni w wyniku tej decyzji.
CEO Tim Sweeney przedstawił listę działań, mających na celu zmniejszenie kosztów, a jedną z dróg do celu były cięcia załogowe, w efekcie czego 870 osób straciło stanowiska – donosi Bloomberg News.
Dyrektor generalny firmy twierdzi, że firma próbuje w ten sposób odzyskać rentowność, aby osiągnąć takie cele, jak „rozwój Fortnite jako ekosystemu dla twórców inspirowanego Metaverse”.
Szacuje się, że sztandarowy tytuł będzie przynosił miliardy dolarów rocznie, jednak według Sweeneya obecnie utrzymuje się on z „treści twórcy zapewniających znaczny udział w przychodach, co wiąże się z niższą marżą niż w przypadku Fortnite Battle Royale”.
Epic Games twierdzi, że zostało również zobowiązane do cofnięcia przejęcia Bandcamp, chociaż może sobie pozwolić na półroczne „podstawowe wynagrodzenie” na każdego nowego byłego pracownika, z których wielu zachowa również korporacyjne ubezpieczenie zdrowotne przez 6 miesięcy.
Firma wskazuje, że dotknięci zwolnieniami członkowie zespołu są daleko od głównych programistów; mimo to mogą pomóc w zapobieganiu błędom, takim jak ponowne udostępnienie emotki „Podziel się bogactwem” w sklepie z przedmiotami Fortnite tego samego dnia, w którym ogłoszono zwolnienia.