Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Epson Eco Values – badanie zlecone przez Epson wskazuje na najważniejsze zmiany, które przyniósł rok 2020. Raport, w zorganizowanej przez Epson i IT Reseller debacie, omówili polscy eksperci.

Wnioski płynące z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Epson są jasne – jeśli pandemia ma mieć jakieś pozytywne skutki, prawdopodobnie będą one dotyczyły poprawy stanu środowiska naturalnego. Debatę moderował Mariusz Laurisz – redaktor naczelny magazynu IT Reseller.

 

Międzynarodowe badania przeprowadzone przez agencję agencję badawczą B2B International na zamówienie firmy Epson dotyczyły tematu zrównoważonego rozwoju i świadomości ekologicznej, oraz wpływu, jaki na te obszary wywarła pandemia koronawirusa. W przeprowadzonej ankiecie wzięło udział ponad 4335 aktywnych zawodowo na różnych szczeblach odpowiedzialności osób z 26 krajów, w tym z Polski. Wnioskami płynącymi z badania podzielili się w debacie zorganizowanej przez Epson i IT Reseller eksperci z Polski reprezentujący różne branże; od hardware IT, przez branżę eventową, aż po produkcję spożywczą. Pandemia dotknęła bowiem wszystkich obszarów gospodarki, każdy na inny sposób.

 

W celu poznania polskiego kontekstu wniosków płynących z ekspertyzy, polski oddział Epson zorganizował panel dyskusyjny, w którym – poza przedstawicielem producenta Robertem Reszkowskim – wzięli udział klienci: Jakub Fajfrowski z September Events i Krzysztof Pieczenko, szef IT w Cukiernie Sowa, przedstawiciel partnera firmy Epson: Michał Drechny z firmy Komputronik oraz niezależna ekspertka Krystyna Jarek, CEO & Innovation Designer w Booster of Innovation.

 

Samo badanie zwróciło uwagę na kilka kwestii nie tak często podejmowanych aktualnie zarówno przez media, jak i producentów, a mianowicie kwestię przeniesienia części kosztów pracy na pracownika.

 

Pracując zdalnie, pracownik ponosi dodatkowe koszty. Warto w takiej sytuacji inwestować w technologie i urządzenia, takie jak drukarki atramentowe Epson, które charakteryzują się niskim zużyciem energii, co przekłada się na niskie koszty eksploatacji a także mniejszy wpływ na środowisko naturalne – powiedział podczas debaty Robert Reszkowski, Business Sales Manager

 

Interesujące wnioski pojawiają się w zakresie oczekiwań społecznych wobec przedsiębiorców. Z badania wynika, że aż 75% respondentów oczekuje od swoich pracodawców większego zaangażowania w kwestie społeczne i związane z ochroną środowiska, uważając, że te fundamentalne sprawy nie zostały jak dotąd odpowiednio zaakcentowane w planach związanych z powrotem do pracy i odbudową gospodarki. Spostrzeżenia uzyskane podczas rozmowy w istotny sposób pozwoliły rozszerzyć i uaktualnić spojrzenie, także w kontekście różnic zaobserwowanych między Polską i Europą Środkową, a krajami Europy Zachodniej.

 

 

Interesującym jest wiodący wniosek z badania Epson Eco Values. Pomimo zdominowania światowych mediów tematem pandemii, obserwuje się wzrastające znaczenie kwestii społecznej i środowiskowej odpowiedzialności biznesu i to w odniesieniu do różnych obszarów i branż. Jak wynika z raportu podsumowującego, odpowiedzialność społeczna i ekologiczna biznesu została wskazana jako istotny czynnik, dla niemal jednej czwartej respondentów (24%) i jest jednym z trzech najważniejszych priorytetów biznesu w ogóle. Co ciekawe, pandemia wcale nie osłabiła pro-ekologicznego trendu. Wręcz przeciwnie – od firm oczekuje się dziś po prostu więcej – zarówno wobec środowiska, jak i wobec pracownika.

 

Różnice regionalne? Owszem, występują, chociaż ogólny trend wzrostowy świadomości ekologicznej jest obecny wszędzie. Europa Zachodnia jest w tym względzie bardziej progresywna. Najwięcej respondentów uznało ekologię i sprawy społeczne za najważniejsze w Niemczech (co nie powinno dziwić, biorąc pod uwagę choćby duży od lat udział partii „Zielonych” w Bundestagu), jak i we Włoszech (co może wywoływać zdziwienie, zwłaszcza u osób, które odwiedziły kiedyś np. Neapol). W obu krajach ponad 1/3 respondentów uznało ten czynnik za 1 z 3 najważniejszych w prowadzeniu działalności biznesowej. Podobne zaangażowanie widać też wyraźnie we Francji i całej Skandynawii.

 

 

Badanie jest ważnym sygnałem dla firm, bowiem aż 75% badanych zadeklarowało, że w przyszłości preferować będzie produkty firm, które na pierwszym miejscu stawiają zdrowie i ekologię.

 

„Wiele korporacji wprowadza programy proekologiczne związane z ich działalnością, co więcej wielu klientów oczekuje dostarczenia certyfikatów czy zaświadczeń potwierdzających to, że sprzedawane produkty czy świadczone usługi są zgodne z zasadami zrównoważonego wpływu na środowisko” – powiedział Michał Drechny, Sales Manager Outsorcing Department z Komputronik Biznes odpowiadając na pytanie o to, na ile technologie, które mogą – w uwzględnieniu zmian jakie przyniósł rok 2020 – poprawić działanie firm w tym właśnie obszarze są dostępne już dziś, a na ile jest to kwestia przystosowania ich do tego typu wyzwań wyzwań.

 

Raport podejmuje kwestię pracy zdalnej. Co wpływa na nasze decyzje co do jej środowiska? I jaką rolę odgrywa tu technologia? Z odpowiedzi udzielonych przez respondentów wynika m.in., że 58% uważa, że sposób korzystania ze współdzielonych urządzeń (w tym drukarek) powinien się zmienić w wyniku pandemii na bardziej bezpieczny pod względem ochrony zdrowia i uwzględniający inteligentne rozwiązania. Badani wskazują też, że głównymi kryteriami wyboru sprzętu są przede wszystkim trwałość, energooszczędność i ograniczenie ilości związanych z ich wytwarzaniem i późniejszą eksploatacją substancji i odpadów szkodliwych dla środowiska. W naszej części Europy to właśnie trwałość i niezawodność były wskazywane znacznie częściej niż w Europie Zachodniej.

 

Debatę prowadził redaktor naczelny IT Reseller, Mariusz Laurisz

 

W ankiecie pojawiły się też pytania dotyczące ogólnego komfortu i zadowolenia z życia pracowników. Respondentów zapytano o trzy najważniejsze priorytety dla przedsiębiorstw – zdrowie i dobrostan wskazało tu średnio 47% respondentów. Z czego 63% w Szwecji, 58% w Danii, 50% w Niemczech, 60% w Wielkiej Brytanii, 41% w Estonii, 35% w Czechach… i najmniej, bo 29% w Polsce. Co gorsza, tylko 17% respondentów z Polski uważa, że firmy będą bardziej wspierały rozwój pracowników.

 

O tym, jak widzi odpowiedzialne prowadzenie biznesu oraz o przyczynach tak dużych rozbieżności, mówił zaproszony do dyskusji przez Epson Krzysztof Pieczenko, szef działu IT w Cukierniach Sowa : „Kluczowe jest nie tylko ekologiczne prowadzenie biznesu, ale także przemyślana edukacja, która w dłuższej perspektywie powinna zaprocentować zachowaniami wpływającymi pozytywnie na komfort życia i pracy nas wszystkich. Choć miną lata, zanim przyniesie to widoczne efekty, jednak dobrze, że ta zmiana już się zaczęła”.

 

Zarówno z samego badania, jak i jego analizy przez panelistów wynika, że pandemia nie tylko nie wyparła tematyki ekologicznej ze świadomości ludzi w Europie, ale zdaje się, że pogłębia zainteresowanie tym obszarem.

 

 

https://itreseller.pl/itrnewrecenzja-epson-ecotank-l6570-ekologiczny-mfp-dla-biura-czyli-krotka-opowiesc-o-tym-jak-atramentowe-rozwiazanie-moze-przycmic-laser/