Epson łączy siły z Maersk na rzecz redukcji emisji w transporcie morskim

Firma Epson ogłosiła partnerstwo z Maersk, jedną z największych na świecie firm żeglugowych i logistycznych. Jej celem jest oparcie transportu oceanicznego do Europy na paliwach o obniżonej emisji gazów cieplarnianych (GHG), takich jak biodiesel i zielony metanol.

Zawarta współpraca to początek trzyletniego programu, którego celem jest zwiększenie iliczby kontenerów transportowanych przy użyciu paliw o obniżonej emisji gazów cieplarnianych. Stanowi ona znaczący krok w realizacji zobowiązania firmy Epson do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla i uwolnienia się od paliw i innych zasobów kopalnych do 2050 roku. Dzięki ECO Delivery Ocean, Maersk oferuje możliwość zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych związaną z frachtem nawet o 82% w porównaniu do konwencjonalnego transportu ładunków drogą morską z użyciem paliw kopalnych.

W ramach inicjatywy EPSON 25 Renewed firma Epson wyznacza ścieżkę dekarbonizacji, w której logistyka wolna od emisji dwutlenku węgla ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia celów. Przewiduje się, że w pierwszym roku trzyletniego programu partnerstwo z Maersk przyniesie oszczędności w wysokości 230 ton emisji CO2e.

Maersk jest wiodącą globalną firmą transportowo-logistyczną, która zobowiązał się do osiągnięcia zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2040 roku. Przedsiębiorstwo przoduje w inicjatywach na rzecz zrównoważonego rozwoju w branży żeglugowej, w tym wyborze kontenerowców, których napęd jest zasilany hybrydowo, w tym „zielonym” metanolem. Podejmuje także szereg innych inicjatyw ograniczających emisję gazów cieplarnianych w logistyce lądowej (np. ciężarówki EV, pociągi elektryczne).

Maersk jako pierwszy w swojej branży zatwierdził cele na lata 2030 i 2040 w ramach inicjatywy Science Based Targets zgodnie ze ścieżką 1,5°C i zero netto. Firma angażuje się również w projekty takie jak CDP Carbon Disclosure Project (ranking A List) i Ecovadis (ocena Platinum). Usługa ECO Delivery, wprowadzona na rynek w 2019 r., zapewnia niższe emisje, koncentrując się na dekarbonizacji logistyki transportu oceanicznego, śródlądowego i lotniczego. Branża frachtu morskiego przechodzi przemianę, wynikającą z planowanego przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO) osiągnięcia zerowej emisji gazów cieplarnianych (GHG) netto w żegludze międzynarodowej do około 2050 roku. Maersk wyznaczył w tym obszarze jeszcze bardziej ambitne cele, dążąc do zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2040 roku.

„Epson jest zaangażowany w napędzanie transformacyjnych działań związanych z naszą działalnością. Współpracując z Maersk w celu wykorzystania paliwa o obniżonej emisji w transporcie oceanicznym, robimy znaczący krok w kierunku osiągnięcia celów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Inicjatywa ta nie tylko zmniejsza nasz ślad węglowy, ale także stanowi pozytywny przykład dla branży elektronicznej. Epson zdecydował się na wykorzystanie ekologicznych paliw w transporcie morskim, optymalizację przestrzeni kontenerowej i zastosowanie oprogramowania do śledzenia. To podkreśla zaangażowanie firmy w zrównoważony rozwój i wyznaczanie wyższych standardów odpowiedzialności środowiskowej w logistyce” – powiedział Mark Robertson, dyrektor ds. łańcucha dostaw w Epson Europe.

Epson uznaje, że ta zmiana, pomimo początkowych wyzwań związanych z kosztami, ma kluczowe znaczenie dla zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych w transporcie morskim. Partnerstwo z Maersk ma na celu ustanowienie precedensu w sektorze elektronicznym, w którym stosowanie w transporcie biodiesla lub „zielonego” metanolu pozostaje stosunkowo rzadkie. Wraz z wykorzystaniem paliw o obniżonej emisji gazów cieplarnianych, Epson optymalizuje używaną przez siebie przestrzeń ładunkową, dzięki ulepszonej logistyce i projektowaniu produktów mieszcząc ponad 15% więcej ładunku w kontenerze.