Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Epson łączy siły z Maersk na rzecz redukcji emisji w transporcie morskim

Firma Epson ogłosiła partnerstwo z Maersk, jedną z największych na świecie firm żeglugowych i logistycznych. Jej celem jest oparcie transportu oceanicznego do Europy na paliwach o obniżonej emisji gazów cieplarnianych (GHG), takich jak biodiesel i zielony metanol.

Zawarta współpraca to początek trzyletniego programu, którego celem jest zwiększenie iliczby kontenerów transportowanych przy użyciu paliw o obniżonej emisji gazów cieplarnianych. Stanowi ona znaczący krok w realizacji zobowiązania firmy Epson do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla i uwolnienia się od paliw i innych zasobów kopalnych do 2050 roku. Dzięki ECO Delivery Ocean, Maersk oferuje możliwość zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych związaną z frachtem nawet o 82% w porównaniu do konwencjonalnego transportu ładunków drogą morską z użyciem paliw kopalnych.

W ramach inicjatywy EPSON 25 Renewed firma Epson wyznacza ścieżkę dekarbonizacji, w której logistyka wolna od emisji dwutlenku węgla ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia celów. Przewiduje się, że w pierwszym roku trzyletniego programu partnerstwo z Maersk przyniesie oszczędności w wysokości 230 ton emisji CO2e.

Maersk jest wiodącą globalną firmą transportowo-logistyczną, która zobowiązał się do osiągnięcia zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2040 roku. Przedsiębiorstwo przoduje w inicjatywach na rzecz zrównoważonego rozwoju w branży żeglugowej, w tym wyborze kontenerowców, których napęd jest zasilany hybrydowo, w tym „zielonym” metanolem. Podejmuje także szereg innych inicjatyw ograniczających emisję gazów cieplarnianych w logistyce lądowej (np. ciężarówki EV, pociągi elektryczne).

Maersk jako pierwszy w swojej branży zatwierdził cele na lata 2030 i 2040 w ramach inicjatywy Science Based Targets zgodnie ze ścieżką 1,5°C i zero netto. Firma angażuje się również w projekty takie jak CDP Carbon Disclosure Project (ranking A List) i Ecovadis (ocena Platinum). Usługa ECO Delivery, wprowadzona na rynek w 2019 r., zapewnia niższe emisje, koncentrując się na dekarbonizacji logistyki transportu oceanicznego, śródlądowego i lotniczego. Branża frachtu morskiego przechodzi przemianę, wynikającą z planowanego przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO) osiągnięcia zerowej emisji gazów cieplarnianych (GHG) netto w żegludze międzynarodowej do około 2050 roku. Maersk wyznaczył w tym obszarze jeszcze bardziej ambitne cele, dążąc do zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2040 roku.

„Epson jest zaangażowany w napędzanie transformacyjnych działań związanych z naszą działalnością. Współpracując z Maersk w celu wykorzystania paliwa o obniżonej emisji w transporcie oceanicznym, robimy znaczący krok w kierunku osiągnięcia celów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Inicjatywa ta nie tylko zmniejsza nasz ślad węglowy, ale także stanowi pozytywny przykład dla branży elektronicznej. Epson zdecydował się na wykorzystanie ekologicznych paliw w transporcie morskim, optymalizację przestrzeni kontenerowej i zastosowanie oprogramowania do śledzenia. To podkreśla zaangażowanie firmy w zrównoważony rozwój i wyznaczanie wyższych standardów odpowiedzialności środowiskowej w logistyce” – powiedział Mark Robertson, dyrektor ds. łańcucha dostaw w Epson Europe.

Epson uznaje, że ta zmiana, pomimo początkowych wyzwań związanych z kosztami, ma kluczowe znaczenie dla zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych w transporcie morskim. Partnerstwo z Maersk ma na celu ustanowienie precedensu w sektorze elektronicznym, w którym stosowanie w transporcie biodiesla lub „zielonego” metanolu pozostaje stosunkowo rzadkie. Wraz z wykorzystaniem paliw o obniżonej emisji gazów cieplarnianych, Epson optymalizuje używaną przez siebie przestrzeń ładunkową, dzięki ulepszonej logistyce i projektowaniu produktów mieszcząc ponad 15% więcej ładunku w kontenerze.