ERGO Hestia wykorzystała możliwości Microsoft Teams, by stworzyć… autorskie medium społecznościowe.
ERGO Hestia wykorzystała możliwości Microsoft Teams, by stworzyć… autorskie medium społecznościowe. EH Portal, bo tak się ono nazywa, usprawnia komunikację mimo pracy z domu. Rozwiązanie pomaga utrzymać dobre relacje na odległość 2 tys. pracownikom sopockiego ubezpieczyciela.
ERGO Hestia wdrożyła rozwiązanie Microsoft Teams dla wszystkich pracowników firmy, które z czasem stało się nowym oraz intuicyjnym sposobem codziennej pracy i wymiany dokumentów. Dostrzeżono w nim również potencjał do stworzenia firmowej platformy społecznościowej, która pozwoliła nawiązać, podtrzymać, a nawet umocnić codzienne kontakty.
Platforma umożliwia pracownikom dzielenie się wiedzą, doświadczeniem i umiejętnościami związanymi z codzienną pracą, ale też wymianę prywatnych treści, takich jak hobby i pasje.
„Głównym motorem napędowym naszego rozwoju są relacje, umiejętność współpracy. Od początku lockdownu zależało nam, by home office tego nie zepsuł. Wprowadziliśmy wiele rozwiązań, pomagających utrzymać pracownika blisko wydarzeń w firmie. EH Portal to jedno z najskuteczniejszych z nich. Dzięki niemu relacje są nie tylko utrzymywane, ale coraz częściej pojawiają się nowe!” – mówi Małgorzata Sztabińska, dyrektor Biura Doboru i Rozwoju Kadr w ERGO Hestii.
Portal został zbudowany przez zespół projektowy ERGO Hestii na bazie aplikacji Teams i usługi Microsoft Power Apps.
„ERGO Hestia o ubezpieczeniach wie właściwie wszystko, dlatego tak bardzo cieszy nas fakt, że firma wykorzystuje technologie, w szczególności technologie chmurowe, jako swego rodzaju polisę ubezpieczeniową na przyszłość. Pracownicy firmy rocznie obejmują nowatorskimi ubezpieczeniami blisko 3 miliony osób oraz kilkaset tysięcy firm i przedsiębiorstw. Innowacyjne rozwiązanie EH Portal to tylko jeden z przykładów na to, w jaki sposób pracownicy firmy korzystają z rozwiązań cyfrowych po to, by usprawnić swoją pracę, ale także by była ona po prostu przyjemna” – mówi Paweł Jakubik, członek zarządu, dyrektor ds. transformacji cyfrowej w chmurze w polskim oddziale Microsoft.
Każdy użytkownik platformy ma własny profil uzupełniony o informacje, takie jak stanowisko, dane kontaktowe, dział w firmie, ale też inne dobrowolnie udostępniane i osobiście zarządzane elementy dotyczące np. wykształcenia, umiejętności czy projektów, w których pracownicy biorą udział.
„Chcemy, aby Microsoft Teams stał się naszym centrum dowodzenia. Zbudowany na PowerApps EH Portal okazał się bardzo popularny wśród pracowników ERGO Hestii. Na ten moment korzysta z niego 2 tys. pracowników. Ta grupa od razu korzysta z innych funkcjonalności, jakie daje nam Microsoft Teams. To dobre połączenie przyjemnego z pożytecznym” – mówi Marlena Lichaczewska, menedżer projektów IT w ERGO Hestii.
Na każdy temat
EH Portal – oprócz funkcjonowania jako wirtualne miejsce spotkań – służy jako narzędzie HR i promuje możliwości rozwoju kariery w ramach firmy. Przykładowo, trenerzy wewnętrzni mogą zamieścić w nim informacje na temat swoich szkoleń lub programów rozwojowych. Administratorzy portalu systematycznie przypominają użytkownikom o możliwościach, jakie im przysługują, np. skorzystania z e-learningu.
Chmura na dzisiaj i jutro
ERGO Hestia od lat jest na ścieżce cyfrowej zmiany. Kolejne projekty angażujące technologię w codzienną pracę są już wpisane w strategię działania firmy.
„Kolejnym projektem, który chcemy zrealizować wspólnie z Microsoft jest uruchomienie naszych głównych systemów sprzedażowych w chmurze Microsoft Azure” – mówi Bartosz Dołkowski, dyrektor zarządzający ds. IT, ERGO Hestia.