Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Ericsson rośnie mimo trudnych warunków rynkowych – stabilna strategia i silna pozycja w sieciach mobilnych

Ericsson pokazał swoją odporność na globalne zawirowania gospodarcze, odnotowując wzrost przychodów i zysków w pierwszym kwartale 2025 roku. Prezes firmy, Borje Ekholm, podkreślił, że kluczem do tego sukcesu jest długoletnia strategia wzmacniania łańcucha dostaw oraz zdolność adaptacji do zmiennych warunków rynkowych.

Choć Ekholm przyznał, że Ericsson nie jest całkowicie odporny na wpływ globalnych napięć gospodarczych i taryf celnych, zaznaczył jednocześnie, że firma znajduje się w dobrej pozycji, by odnosić sukcesy w różnych scenariuszach rynkowych. – Skupiamy się na tym, co możemy realnie kontrolować – mówił, wskazując m.in. na politykę cenową i kontrolę wydatków.

Wśród działań, które miały wzmocnić odporność firmy, wymienił rozwój zdywersyfikowanej produkcji blisko klientów i elastyczność operacyjną umożliwiającą dostosowanie się do zmieniających się warunków. Ericsson utrzymuje silną pozycję w segmencie sieci mobilnych, a segment rozwiązań dla przedsiębiorstw ma, według przewidywań Ekholma, ustabilizować się w 2025 roku.

W pierwszym kwartale kalendarzowym 2025 roku przychody Ericssona wyniosły 55 miliardów koron szwedzkich (ok. 5,6 miliarda dolarów), co oznacza wzrost o 3% rok do roku. Zysk netto wzrósł aż o 61%, do poziomu 4,2 miliarda koron. Wzrosty w regionie obu Ameryk zrównoważyły spadki na innych rynkach.

Wśród najważniejszych wydarzeń kwartału firma wymieniła podpisanie pierwszego kontraktu na programowalne sieci w regionie Azji i Pacyfiku oraz wdrożenie systemu wykrywania oszustw w ramach współpracy z Aduna – rozwiązanie to wdrożyli wszyscy trzej najwięksi operatorzy w USA.