Escola szacuje 66 proc. wzrost przychodów r/r do 10 mln zł w 2021 i rozwój produktów na rynku USA.

Zarząd spółki Escola szacuje, że przychody Grupy Kapitałowej za 2021 rok wyniosą 10 mln zł. Oznacza to 66 proc. wzrost przychodów względem 6 mln zł w 2020 roku. Szacunkowy zysk EBITDA GK Escola w 2021 roku opiewa na 1,7 mln zł względem blisko 1,1 mln zł w 2020 roku.

Na wypracowane wyniki kluczowy wpływ miały cztery spółki zależne i zrealizowane przez nie kontrakty. Escola zapowiada dalszy rozwój produktów w 2022, wejście ze swoimi usługami na rynek USA oraz debiut na NewConnect.

 

Cele, które założyliśmy w ostatniej emisji akcji w 2021 roku spełniliśmy z nawiązką. W lipcu ubiegłego roku prognozowaliśmy, że wypracujemy 9 mln zł przychodów, wszystko na to wskazuje, że przekroczyliśmy ten wynik. Aktualnie w skład Grupy Kapitałowej wchodzą Visent Coders z aplikacją Meetinga, Frivo z aplikacją, Escola LMS z aplikacją Wellms i Heseya z aplikacją Heseya. Dziś oferujemy naszym klientom szeroki zakres kompetencji – mówi Krzysztof Wojewodzic, prezes Escola. – Skalę naszego rozwoju widać  także po ostatnim rankingu Deloitte Technology Fast 50 Central Europe 2021, gdzie zajęliśmy w kategorii „Growth Stars” pierwsze miejsce spośród polskich spółek. Ten wynik był możliwy dzięki naszej strategii opartej o Venture Building i rozwijanie innowacyjnej technologii dla e-learningu.

 

W 2021 roku Escola przejęła dwie spółki programistyczne: ClickMaster Polska (wraz z prawami do produktu myVOD) i DealIT. Spółka nabyła prawa do marki Mobile Trends, w której skład wchodzą Mobile Trends Awards – prestiżowe nagrody rynku mobilnego, Mobile Trends Conference – coroczna konferencja technologii mobilnych oraz serwis MobileTrends.pl. W 2022 roku Spółka zakłada realizację kilku nowych celów.

 

W tym roku konsekwentnie koncentrujemy się na dwóch sprawdzonych obszarach. Usługowym, który generuje nam stabilne i powtarzalne przychody jako software house oraz na rozwoju naszej grupy holdingowej poprzez spółki zależne. Wchodzimy coraz odważniej z usługami na rynek USA, pozyskaliśmy już pierwszych klientów na tym rynku z branży e-learningu. Zakładamy, że zachowamy dynamikę 50 proc. wzrostu przychodów w 2022 roku, rozwiniemy zespół do 100 osób, a także wypracujemy 15 mln zł przychodów z działalności usługowej. Nie wykluczamy też kolejnych akwizycji – dodaje Krzysztof Wojewodzic.

 

Spółka w 2022 roku chce również rozszerzyć komercjalizację produktów własnych. W Meetinga celem jest dopracowanie wersji mobilnej i webowej aplikacji oraz umożliwienie bezobsługowej sprzedaży rozwiązania na rynkach zagranicznych. Plan rozwoju PupileVet zakłada pozyskanie minimum 50 partnerów biznesowych do aplikacji oraz 5 tys. aktywnych użytkowników. W Wellms celem są działania umożliwiające sprzedaż produktu do małych, średnich oraz dużych przedsiębiorstw i podmiotów publicznych. Z kolei aplikacja Frivo.pl ma pomóc restauratorom z kolejnych miast w obsłudze zamówień w szybki i bezpieczny sposób. Ostatni produkt – Heseya – pod koniec bieżącego roku ma umożliwić bezobsługową sprzedaż na rynku polskim i za granicą.

Swoją strategię rozwoju na rynku IT Escola opiera w dużej mierze na akwizycji innych software house’ów. Dzięki przejęciu takich firm, jak ClickMaster czy DealIT, Escola zwiększa jednocześnie zespół doświadczonych programistów oraz poszerza portfolio nowych projektów.

W 2021 roku Escola zajęła 6. miejsce w światowym rankingu najszybciej rosnących firm IT według Clutch. Spółka zanotowała średni wzrost przychodów o 180 proc. za lata 2019-2020. Ranking Clutch zestawia 100 najszybciej rozwijających się firm IT i jest oparty na bezwzględnej stopie wzrostu przychodów w latach 2019-2020.

 

Licytuj naszą aukcję dla WOŚP – Zaproszenie do udziału w programie „IT Reseller TV – Liderzy Branży”