ESL, największa na świecie firma esportowa, świętuje 20 lat działalności w branży.
ESL, największa na świecie firma esportowa, świętuje 20 lat działalności w branży. Marka jest odpowiedzialna m.in. za organizację prestiżowych, międzynarodowych rozgrywek i turniejów, a także budowę najlepszych scen esportowych dla graczy na całym świecie. W tym miesiącu ESL zabierze swoją społeczność w podróż, aby przypomnieć najważniejsze i przełomowe momenty w 20-letniej historii firmy. Świętowaniu będzie towarzyszyła seria wydarzeń, których kulminacja przypadnie na 21 listopada, kiedy odbędzie się konferencja prasowa z udziałem założycieli ESL i gości specjalnych.
„W ciągu ostatnich 20 lat byliśmy świadkami przekształcania się skromnej pasji kilku entuzjastów w globalny ruch na rzecz esportu i gamingu. Jesteśmy dumni, że w ramach ESL zbliżyliśmy ze sobą kibiców, zawodników i partnerów. Przyszłość branży rysuje się nad wyraz ekscytująco, a naszym celem będzie dalsze wnoszenie do niej innowacyjności i kreatywności w taki sposób, aby umożliwić większej liczbie osób rywalizowanie, świętowanie i celebrowanie swoich pasji, jak gaming i esport” – powiedział Ralf Reichert, Co-CEO w ESL.
W drodze po milion (a nawet trzy)
W listopadzie 2000 roku założyciele ESL uruchomili ligę ESPL w ramach Turtle Entertainment, która szybko zgromadziła 100 000 osób, stając się liderem w branży. Niedługo później do ligi włączone zostały takie gry jak Warcraft i Counter-Strike, a w 2002 roku ruszyła seria ESL Pro Season 1, która rozpoczęła się od Intel Friday Night Games w Future Point Cologne – pierwszej w historii ESL imprezy z pulą nagród w wysokości 80 tysięcy euro.
W 2005 r. ESL zgromadziło prawie milion graczy, a liczba ta podwoiła się do 2008 r., gdy firma otworzyła swoje biura we Francji, Wielkiej Brytanii, Skandynawii i Polsce. Wraz ze wzrostem liczby aktywnych uczestników portfolio imprez ESL wzbogaciło o cykl Intel Extreme Masters, który zaoferował rozgrywki esportowe kibicom na całym świecie podczas imprez w Niemczech, Nowym Jorku czy Dubaju. Do 2011 roku, z ponad trzema milionami członków ESL na pokładzie, Światowe Finały IEM przyciągnęły rekordową liczbę 85 000 oglądających jednocześnie. Esport rósł dynamicznie na całym świecie, a ESL był głównym rozgrywającym.
Świat to za mało
Prawdziwy przełom przyszedł jednak 2 lata później, gdy w 2013 roku nie tylko odbyła się inauguracyjna impreza IEM Katowice – obecnie sztandarowy turniej w kalendarzu wydarzeń esportowych – ale ESL zorganizował także imprezy na wszystkich sześciu kontynentach. W kolejnym roku rozgrywki w ramach IEM Katowice oglądało jednocześnie blisko 650 000 kibiców, a niedługo potem firma zorganizowała pierwsze gigantyczne widowisko esportowe na stadionie piłkarskim w Niemczech – ESL One Frankfurt.
Pierwszy raz pula nagród w wysokości 1 miliona dolarów pojawiła się na turnieju ESL w 2015 roku, a w 2016 roku na rozgrywki w ramach ESL One Cologne przychodziło średnio 14 000 widzów dziennie. Gra PUBG została wprowadzona do społeczności w 2017 roku, a w 2018 roku na wydarzenie ESL One Cologne sprzedano komplet biletów i tym samym na największej zadaszonej hali sportowej w Niemczech już po raz trzeci z rzędu zapełniły się wszystkie miejsca!
ESL i DreamHack – przyszłość w jaskrawych barwach
Można śmiało powiedzieć, że z ESL Pro Tour, Intel Extreme Masters, DreamHack Masters, ESL Pro League i innymi prestiżowymi turniejami – firma ESL dosłownie zrewolucjonizowała branżę w zakresie transmisji, produkcji i doświadczeń eventowych w najbardziej prestiżowych markach i produktach esportowych na świecie. Fuzja ESL i DreamHack, która miała miejsce jesienią 2020 roku, otwiera nowy rozdział esportu pod sztandarem ESL, a przyszłość ta wygląda bardziej niż obiecująco.
Więcej informacji na temat 20 lecia ESL i przygotowanych atrakcji znajdą Państwo na stronie about.eslgaming.com lub na kanałach LinkedIn, Twitter lub Facebook.
https://itreseller.pl/itrnewzawrotne-ceny-na-rynku-e-sportowym-skinwallet-wlasciciel-platform-do-handlu-cyfrowymi-aktywami-prezentuje-wybrane-najbardziej-wartosciowe-transakcje/