ESL ogłosiło dziś wdrożenie jednego z czterech globalnych Centrów Produkcyjnych w Polsce. ESL Production Hub będzie odpowiedzialny za realizację międzynarodowych formatów e-sportowych.

Międzynarodowy e-sport coraz bardziej biało-czerwony – to słowa, które bez wątpienia mają pokrycie w rzeczywistości. ESL, największa organizacja e-sportowa na świecie, ogłosiła dziś wdrożenie jednego z czterech globalnych Centrów Produkcyjnych w Katowicach. ESL Production Hub będzie odpowiedzialny za realizację międzynarodowych formatów e-sportowych.

 

ESL wprowadza zmiany w swojej globalnej strukturze. W wyniku dynamicznego rozwoju, spółka stworzy wielozadaniowe centra produkcyjne, obsługujące cztery regiony: EMEA, APJ, Amerykę Płn. i Płd oraz Chiny. W stolicy Śląska powstał pierwszy z nich. Jednostka jest już operacyjna i będzie sukcesywnie rozwijana.

 

Aktualnie, w naszej katowickiej komórce powstają produkcje na rynki EMEA, a także globalne. Jest to pierwszy Hub produkcyjny ESL i będzie on referencyjny dla kolejnych, które będziemy tworzyć w przyszłości – Aleksander Szlachetko, Managing Director w ESL Gaming Polska. ESL prawie od dwóch dekad kształtuje e-sport na świecie i w Polsce i nasz oddział jest jednym z wiodących.

 

Hub posiada 8 tys. m2, w którym zlokalizowanych jest 6 studiów wielkopowierzchniowych. W każdym z nich możliwa jest produkcja wideo z udziałem kilkuset osobowej publiczności. Największy z obiektów dysponuje powierzchnią ok. 2.5 tys. m2. Ponadto, w centrum znajduje się 12 mniejszych studiów, przeznaczonych do innych formatów, jak wywiady czy sekcje komentatorskie. Obecnie, w kompleksie zatrudnionych jest 150 osób, a  liczba pracowników stale rośnie. Docelowo ma w nim być realizowanych kilkadziesiąt produkcji rocznie.

 

„Jako organizator turniejów e-sportowych nasze przychody pochodzą z dwóch, głównych źródeł. Pierwszy nazywamy ‘owned and operated’, czyli turnieje pod naszą własna marką, jak Intel® Extreme Masters w Katowicach czy ESL One w Nowym Jorku. W tym przypadku zarabiamy na kontraktach sponsorskich, sprzedaży praw medialnych, przestrzeni reklamowej czy stoisk dla wystawców. Drugi filar to tzw. white label, w ramach których świadczymy usługi dla innych firm, głównie wydawców gier. W obu wypadkach korzystamy z zasobów Hubu. Czy to w zakresie przygotowania materiałów wideo, czy realizacji całych turniejów w wariancie studyjnym.” – dodaje Aleksander Szlachetko.

 

 

Ośrodek produkcyjny składa się z kilku mniejszych centrów kompetencyjnych. Współtworzą go: hub graficzny, który projektuje stoiska, sceny, pakiety graficzne do produkcji telewizyjnej. Obecnie trwają prace nad pełnym wdrożeniem operacyjnym komórki odpowiedzialnej za produkcje wideo. Powstawać w niej będą, a na dobrą sprawę już powstają, materiały do wielu realizacji ESL.

 

„Na decyzję o wyborze Polski, a w szczególności Katowic, jako lokalizacji Production Hub wpłynęło kilka czynników. Po pierwsze dysponujemy doświadczonym zespołem, po drugie bazą pomieszczeń i budynków, które umożliwiają rozwinięcie skrzydeł. Ponadto, miasto jest dobrze skomunikowane poprzez lotniska w Katowicach i Krakowie. Jest to właściwe centrum Unii Europejskiej.” – wyjaśnia Krzysztof Pikiewicz, Global Chief Operations Officer w ESL.

 

https://itreseller.pl/itrnewintel-extreme-masters-2020-w-niedziele-wieczorem-zakonczyla-sie-rywalizacja-esportowa-w-katowickim-spodku-niestety-bez-udzialu-publicznosci-na-zywo-rozgrywki-online-sledzily-miliony-widzow/